måndag 6 november 2023

Måndag återigen...

och efter min inspektionsrunda på skolan så fann jag att det inte var som det skulle, rören i taket syntes så de hade helt enkelt "glömt" bygga in det.
Mycket riktigt var det ett avloppsrör, precis som Lillasyster sade, 
extra bevakning idag för att inte kidzen skulle riva ner det, nästan så man önskade de gjort det så avloppsvattnet vätt ner dem ordentligt. ;)

Våra taggar skulle bytas ut till nycklar istället var det ju tänkt, det skulle gjorts under lovet och tänka sig, det var klart.
Men en del dörrar gick inte att låsa, en del gick inte att ha upplåsta och vissa dörrar hade dörrvredet på fel sida dörren...häpp...så kan det gå ibland. ;)


På fredag åker frugan iväg med delar av sin familj neråt landet, hotellvistelse och besök hos ena dottern står på schemat.
Är gräsänkling fram till middagstid på söndag, har inte tänkt att vara speciellt nykter åtminstone på lördagen, i övrigt får vi väl se. ;)

Tackar för era tankar om min fd rökning, gott.
Ta hand om er.

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

När katten är borta dansar råttorna på bordet=)
Riv nu inte hela lägenheten då du ska ha fest.

Hur kan man som yrkesman lämna över ett "utfört jobb" där det inte går att låsa - det testar man väl innan man ger sig på nästa dörr och sätta vredet på fel sida.....jag fattar inte.

Ha en fortsatt bra vecka, bland vildarna på din arbetsplats!

Ingrid sa...

Jag tror inte att det blir så farligt! du tar det nog lugnt även om du är gräsänkling några dagar.
Ha en lugn och skön vecka!
/Ingrid

BP sa...

Hahahaha! Ja du har då nåt roligt att se fram emot senare i veckan. Du verkar hålla dig på din kant vad gäller din frus familj. Tycker att det är bra. För såååå social är du då inte;-)

Vad gäller rörläggningen vågade jag inte svara igår. Tänkte det skulle bli för "tufft" för dig. Men nu kan jag ju berätta om ett enkelt "tips". Är det ventilation inblandat är rören ALLTID silverfärgade eller vad man kan kalla materialet.

Önskar dig en fortsatt fin vecka med avslutning som gräsänkling;-)



Anna i Portugal sa...

Hoppas ni får ordning på nycklarna så det funkar som det ska snart. Det blir en kul helg då, hoppas du kommer minnas den efteråt :)

wiper sa...

Vad bra att du såg detta med rören. Jag fick mig ett gott skratt av detta med nyckeläventyret ;)

Vad härligt din fru har att se fram emot. Skönt att ligga på hotell också plus en härlig hotellfrukost

Fick mig ett gott skratt igen av dina sista rader ;) du är så spontant rolig

Ha en skön tisdag Micke

Znogge sa...

Hoppas det ordnar till sig med nycklarna. Lite udda att byta tillbaks från taggar men det ligger kanske i tiden nu.

Härligt för frugan att komma ut på vift men du och katterna får det säkert gott hemma :D

God kväll!

Stefan sa...

För mig väntar en helg som gräsänkling då frugan beger sig upp till Dalarna. Har laddat med whisky, öl, rom, konjak och ett par bra filmer.

Åke sa...

Avloppsrör och lås som inte funkar... dålig kombo på en skola. Gräsänkling då kan vi ta varandra i hand... håll ut :)