lördag 4 november 2023

Första lördagen i November...

och en skön lördag har det ju varit, igår firade jag dessutom 52 veckor som rökfri, inte så illa det heller, saknar inte ens första morgonciggen längre, det ni, inte illa alls.
Skriver detta medan jag tar en ny snus in under läppen, men jag redovisar härmed  vad min läkare sa: "Skit i det, huvudsaken är att du slutat röka".
Så är det väl antar jag i all ödmjukhet jag kan uppbringa i skrivande stund.

Det var ju verkligen skönt med några dagar ledigt, på skolan håller man på med allt möjligt i upprustningsväg, denna förstod jag dock inte:
Tror det ska ha med ventilationen att göra inne på en av våra toaletter, eller är det avloppet?
Dit in är röret kopplat, undrar så hur detta ska gå, blir det första jag inspekterar på måndag.

Lite målning också av organisationen på skolan som funnits en tid: 
Helt ok även om det är "amatörer" som målar, finns ju kunnig personal med på ett hörn förstås.
Bra grej det där, skolan öppnas upp för alla.

Men nu ska resten av denna lördagen betas av, ha det bäst alla.

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Grattis till 52 rökfria veckor och ha en fin fortsättning på helgen!
Kram, Ingrid

BP sa...

Stort, stort GRATTIS till ett helt år utan cigg! Oerhört bra jobbat. Är mäkta stolt över dig. Själv slutade jag röka i oktober 2020, men har fått ett litet (med betoning på litet) återfall, då jag tar max tre cigg på kvällen innan jag lägger mig. Ja, det gjorde jag under sommaren då man kunde sitta på balkongen med en bok. Sedan en vecka tillbaka är jag rökfri igen. Inget direkt sug heller. Men jag är långt ifrån lika duktig som du.

Lights On. Vilket skoj initiativ. Läste att man till och med kan bli cirkusartist under ledning av Cirkör. Ett fantastiskt initiativ. Har inte hört nåt liknande här. Verkligen lovvärd att Göteborg Stad satsar på just din skola. Och med satsa menar jag inte tomma ord utan medel. Eloge!

LillaSyster sa...

Grattis Micke! Så bra jobbat. (med din vilja kan du säkert fasa ut snuset också, om du så vill- jag tror på dig!)
Jag gissar på avloppsrör, ventilation brukar vara metallrör och med större diameter. Ha en skön söndag imorgon =)

Znogge sa...

Grattis till dina rökfria veckor! Så bra jobbat :D

God kväll!

Anna i Portugal sa...

Grattis till att vara en icke rökare nu :) Bra kämpat!

Ditte sa...

Grattis till rökfriheten. Bra jobbat!
Förstår att det har varit skönt med lite ledighet och ta dagarna som de kommer.
Och helt oavsett är det fint att skolan öppnas för alla. Resultatet är ju inte alltid det viktigaste.
Önskar dig en bra vecka.

Susjos sa...

Ett till grattis kommer här, snyggt jobbat att vara rökfri så länge, fortsätt så, rökning är nog sämre för kroppen än snus, håller med din läkare där.
De där rören i taket ja…ingen aning om vad det kan vara !
Ha en finstämt på veckan!
Hälsningar från ett soligt Gran Canaria!

Ann sa...

Stooort grattis!

Anki sa...

Heja dig Micke! Bra jobbat med rökfriheten!