lördag 23 december 2023

Långledighet.

Äntligen har man två veckors ledighet framför sig, de där längre ledigheterna är ju de man längtar efter, att vila och samla kraft, denna gången inför ett nytt år i skolans värld. 
Planeringen har ju pågått en tid och allt tycks vara klart, men i skolans värld vet man ju aldrig förstås.
Lika bra att njuta av ledigheten nu så tar vi det andra efteråt.

Alla pepparkakshusen för utvärdering denna gång, några "utom tävlan" då de inte följt reglerna riktigt...men ändå.
Vinnaren har vi här:
Guldkryckan gratulerar årskurs 7 för denna fina kreation. 

Men nu är det väl dags att tillönska er alla en god jul så ses vi i mellandagarna.
Ta hand om er.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, i skolans värld kan allt hända men det får man ta då. Sedan är det ändå bra att ha en plan och struktur.
Ett fint hus som vann tycker jag.

Nu önskar jag dig, frugan och era fyrbenta vänner en riktigt God Jul!

Anki sa...

Härliga pepparkakshus och 7:ans är jätteläckert!
Njut nu av jullovet och ha en fantastisk jul tillsammans med kära hustrun och de fyrbenta familjemedlemmarna!
God Jul!

Gunnel sa...

Väldigt fint dekorerat hus. Ha nu en lång och skön ledighet. God Jul!

Ingrid sa...

Vilken fint pepparkaksslott som vann tävlingen.
God Jul önskar jag er!
Kram, Ingrid

LillaSyster sa...

God Jul Micke och njut av din ledighet =)

BP sa...

Härligt med en välförtjänt julledighet:-) Om jag räknat rätt så är det hela 18 pepparkakshus som stod där på borden. Vinnaren - ja, det var ju ett annorlunda hus, med ett spännande "tak" eller vad man kan kalla det.
Vilka regler fanns? Jag menar hur kan man "inte följa" reglerna vid ett pepparkaksbygge??? Men det finns kanske SIS-standarder även för sådan hus;-)

Önskar dig och frugan en riktigt fin kväll och God Jul!

Susjos sa...

Det var ett fint hus som vann! Så skönt med lite julledighet nu förstår jag, skolans värld verkar tuff!
Önskar dig och Fru Guldkrycka en riktigt God Jul!

Lotta sa...

GOD JUL till dig och frugan :-)
Önskar er en härlig och smakrik dag

Åke sa...

Vilken rolig tävling :) God Jul på er i stugan :)

Carita Liljendahl sa...

Vilka fina pepparkakshus!
Jag har ganska ofta tänkt, jag ska försöka baka - men än har det inte blivit av.
Lång ledighet (nio dagar för mig) är också härlig lyx för ensamföretagaren.