måndag 25 december 2023

Juldagen 2023.

En fin julafton läggs till handlingarna, god mat och dryck tillsammans med delar av familjen.
Så skönt att inte behöva laga all maten själv om man säger så. ;)

Jag gillar ju att fira hemma på egen hand med frugan, bara njuta av allt gott man har i kylskåpet och kanske lite gott i glaset.
Men ibland så åker ju även fantomen iväg till sin hustrus familj och lämnar guran kvar i dödskallegrottan. ;)

Fint 
uppdukat inför julmiddagen.
"Upphittad" gran i skogen vid radhuset, inte snygg alls men helt klart unik, precis som jag. ;)

Den öppna spisen fick arbeta under kvällen, mysfaktor 10 av 10 möjliga.

Tillönskar er alla en fin juldag nu, ha det så bäst ni kan. :)

9 kommentarer:

Znogge sa...

Inte den vackraste granen men helt klart unik i alla fall och det duger långt ;-)

Önskar er en skön och fridfull juldag nu!

BP sa...

Vilken fin dukning! Och stor ELOGE till den delen av frugans familj som fick ordna en julbuffé för elva personer, om jag har räknat rätt. Du kan vara glad att du slapp. Personligen kan jag bara säga att jag inte ens har elva uppsättningar av samma service, bestick och glas.

Granen är fulsöt, men den har karaktär. Man ska inte vara perfektionist när det gäller "äkta" granar.

Den öppna spisen ger en härlig julstämning, vackert!

Önskar dig också en riktigt god fortsättning:-)

LillaSyster sa...

God fortsättning på julen!
Skönt att slå sig ner till dukat bord. Njut nu av kvällen =)

Susjos sa...

Härligt att Fantomen åkte iväg på ett större julfirande, nu kan ni ju mysa vidare i hemmets lugna vrå resten av helgen :-) Verkligen mysfaktor med öppna spisen!
God Fortsättning!

Anki sa...

Ser ut som en mysig julafton!
Nu redan Annandag jul!
God fortsättning!

Carita Liljendahl sa...

Härligt och mysigt med stora familjer, släkt och vänner som firar tillsammans.
Jag är uppriktigt glad och följer bilder där familjer delar med sig av gemenskapen, fin gran - klappar och god mat.
Vet förstås dock att julen är hemsk för många, någon upplever våld, andra är ensamma.
Jag har varit nästan ensam denna jul, på juldagen bytte vi ett par paket med syrran. Mamma har legat sjuk. Större släkt än så har jag inte.
Men just därför är det härligt att få ta del av andras bilder.
God annandag jul! ❤🎄

Äventyret framtiden sa...

Granen är charmig och personlig. Allt måste inte vara perfekt för att vara bra. För min del får det operfekta gärna vara istället för det perfekta, det blir mera levande så.
God fortsättning önskas!

Ditte sa...

Låter väldigt trevligt! Och vad gäller granen är den absolut personlig och charmfull.
Fint att ordna julsammankomst för så många och du har ju nu dagar i hemmets lugna vrå.
Många tankar!
Ha det bra!
God fortsättning!
Och stort tack för alla fina kommentarer du gett mig under året.

http://kraka.moah.se sa...

Mat, ljus och gemenskap. Vad mer behöver man?
Ha en fin avslutning på året!