onsdag 27 december 2023

Julen över för i år.

 Annandag jul avverkades igår, skinkmackor och varm choklad inleddes frukosten med och på den vägen var det hela dagen, gott gott gott.
Men nu är juldagarna över för i år, julbelysningen behåller vi ett tag iallafall, mysfaktor 10 av 10.

Men nu laddar vi väl upp för nyårsafton här, denna gång för oss själva, för att fira frugans födelsedag.
Veckan efter kommer alla gästerna till oss för en försenad födelsedags/nyårsmiddag.
Skönt med en lugn nyårsafton tycker vi båda trots allt.

Men nu får det allt vara bra med julmaten, det står mig faktiskt upp i halsen om jag ska vara ärlig.
Lite lax har vi kvar att äta upp men efter det så får det vara bra för i år.
Fick bli en tur ner till "glasbutiken" denna förmiddag, lagret av malt var tomt och så kan man ju inte ha det. 

Men nu ska snart spisen bemannas, det är väl det jag gör bäst. ;)

Ha det bäst alla.

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Julen varar till Påska vet du väl! Eller åtminstone till Tjugondag Knut.
Ha en fin tredjedag jul!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Nej, så kan man inte ha det. Bra att du återställer ordningen=) Tror bestämt att det är dags för en sangria här. Skönt att vara hemma och fira nyår i lugn och ro och skrota runt i sköna kläder. Ha en bäst!

Klimakteriehäxan sa...

Vi har en del julmat kvar i år - exvis har vi inte ätit vare sig sill eller JANSSon, så vi kommer att njuta av det endera dagen - kanske till nyår?

Anki sa...

Ingen julmat här ... och från idag ingen julbelysning heller.
Nyårsafton är jag bortbjuden och jag vet att det blir Champagne att dricka, så jag hoppar över besöket i affären med grön skylt :)
Ha en fin kväll!

znogge sa...

Befriande med något annat att äta kan jag säga! Omväxling krävs helt enkelt!
Här stannar julen ett bra tag till :D

Önskar en god kväll!

BP sa...

Du började ju med juldekorationer nästan tidigast av oss bloggare - var det inte i början av November som du placerade ut dina julgranar?! Då får du vara trött på allt vad jul och julmat heter.

Just ja, din fru fyller ju år den 31 december om jag minns rätt. Skönt att ni kan "fira" hennes födelsedag i lugn och ro och sedan ladda upp till familjemiddag på trettondagen;-)

Idag var det så svinkallt, isigt och eländigt ute att jag sköt upp besöket på Systemet. Märkligt nog har jag massvis med vin/öl/bubbel kvar, men inte en enda matrest. Undrar vad det beror på;-)

Njut av julledigheten!

Ditte sa...

Inget direkt juligt här. Inte mer än några små tomtar. Belysningen på balkongen finns kvar och den får stanna januari ut. Adventsljusstakarna får stamma till strax efter nyår.
Vad gäller julmat så har vi inte haft annat än ett par skinksmörgåsar och en "Jansson". Gravad lax finns i frysen och den får väl komma fram. Å andra sidan har den ju inget med julen att göra. Ja, inte skinkan och Jansson heller. Båda äts ju när som...
Önskar dig fina fortsatta dagar och i lugn takt.
Bra med en nyårsafton på tu man hand och att senare fira hustrun.
Önskar er god fortsättning.
Ha det gott.

Susjos sa...

Vår äkta gran har ju nyss kommit in, så den får stå kvar ett tag till.
Även jag börjar tröttna på julmaten, den tar ju aldrig slut!
Nu är mina jobbnätter över i alla fall, och jag ser fram emot långledigt över nyår! Ja, "glasbutiken" måste besökas!
Ha det fortsatt fint!

Veiken sa...

Det kan vara hur mysigt som helst att fira nyår ensamma. Man måste inte vara många för det!
Vi har inte ätit någon julmat alls. Var på en thairestaurang och njöt av många goda smaker.
Ha det bäst!