onsdag 6 december 2023

Onsdagsblogg.

Vinterlandskapet är här för att stanna, halka och kyla, ja, det får ju gå det med.
Nu ska det bara bli lite mer snö innan "helvetet" med snöbollskrig i korridorerna på skolan kan ta sin början.
Bäst att ta på sig skyddsglasögon inomhus. ;)

Men för egen del blir det lite ofrivillig hemmatillvaro igen, efter flera veckor utan röst under långa perioder, bara att inse, utan hemmatillvaro så blir det ingen läkning alls.
Inte så kul att sitta hemma kanske men vad ska man göra?

Ni har väl sett alla larm om kyckling på tv?
Alltså...jag blir så förbannad på hur de behandlar dessa djur, Kronfågel utgår helt ur mina inköpslistor sen en tid tillbaka.
Frågan är: är det likadant hos andra uppfödare?

Nisse har flyttat in på skolan, har sett flera dörrar på skolan av detta slag, han måste ha många kusiner. ;)


Ha nu en fin onsdag alla.


9 kommentarer:

Znogge sa...

Snöbollskrigen utomhus men även inomhus kan man verkligen klara sig utan. Jag vet hur det brukar vara...

Kronfågels produkter köper vi inte längre. Sedan finns det väl risk för att det kan vara illa även hos andra med men det är just Kronfågel som fått återkommande kritik under flera år.

Hoppas du piggnar till nu och att rösten återhämtar sig.

God onsdag!

Susjos sa...

Jag kan skicka lite snö från Stockholm om du vill ha! ;-D

Nej, jag har inte tittat på larmen från Kronfågeln, vill nog inte se det...och måste nog tänka om vad gäller inköp från just dem, men som sagt, hur är det hos de andra uppfödarna?

Trist att du tappat rösten, men som sagt, du behöver väl vila rösten och vara tyst i hemmamiljö, så blir det snart bättre, Krya på dig!
Ha en fortsatt fin onsdag!

Geddfish ♥ sa...

Den ene tappar rösten, den andre tappar andan.
God vän försåg mig med Dafgårdsportioner idag.
Vila nu stämbanden och krya på dig!
Kram

Gunnel sa...

En modig nisse som vågar på på skolan, eller han kanske har en dämpande effekt på eleverna.

LillaSyster sa...

Blå himmel och lite sol hos dig! Grattis till det =)
Jobbigt att rösten inte vill komma tillbaka, men du har ju världens bästa kattsällskap. hemma i sjukstugan.
Troligen är det fler som behandlar djuren på det där viset. fast att de är med än vidrigt.
Önskar dig en bra kväll!

Anna i Portugal sa...

Fina tomtar på skolan! Bra du väljer var du handlar din kyckling, hoppas du hittar ett märke som garanterar välmående kycklingar. Snöbollskrig är ju roligt.. om det sker med syftet att ha kul vill säga. Kan tänka mig det är lite annat i skolan..

Carita Liljendahl sa...

Roligt med Nissedörrar och annat "bus" :-)
Ja, kyckling-nytt har vi inte missat i Finland heller och om Kronfågel fanns här skulle jag absolut bojkotta...

BP sa...

Ja, egentligen tycker jag inte så värst synd om dig;-) Det gör nog inte du själv heller. Vädret är svinkallt. Hos dig är det visserligen soligt, men inte här. Så nu kan du i lugn och ro kurera dina stämband. Du verkar ju varken ha feber eller lida av rinnande näsa, så NJUT av den (ofrivilliga) frånvaron från skolan. Du har det nog roligare hemma. Bara du håller tyst - hahaha:-)

Dessa dörrluckor har Paula berättat om. Hennes barnbarnsbarn har visst sådana istället för en adventskalender. Coolt tycker jag. Annorlunda:-)

Vad gäller kycklingar så har jag inte sett några artiklar alls. Men jag minns att Jamie Oliver min "matguru" visade för många år sedan hur kycklingarna led i både burar och när det fick vandra runt i sin egen avföring. Kan lugnt säga att jag slutade äta kyckling ett tag efter det. Djurplågeri är vad det är, och Kronfågel lär vara värst i Sverige har jag förstått...

Krya på dig nu! Och NJUT av veckan i värmen inne i lägenheten:-)

Anki sa...

Snöbollskrig kan vara kul, men det kan även vara ganska förskräckligt med stenhårda bollar som gör ont!
Kronfågel köper jag inte sen länge, men tyvärr tror jag inte det är så mycket bättre hos andra uppfödare ... suck!
Hoppas du kryar på dig snabbt nu när du är hemma och är tyst.
Ha det gott Micke!