fredag 29 december 2023

Sista fredagen för detta året.

Och visst har man kopplat av här med god mat och annat som hör till såsom lite gott i glasen.
Sista fredagen för i år alltså, alla som läser här regelbundet vet ju att fredagar är min favoritdag året runt, även under arbetstid.
Annat var det väl för en del år sedan när jag arbetade som boendestödjare, nä, det var inte min "grej" att arbeta på helger egentligen, men det är väl en vanesak förstås.
Tur det finns de som arbetar så iallafall, jag är för bortskämd helt enkelt.
Men visst var det ändå en upplevelse att få vara en del av brukarnas, som det ju kallas, vardag och göra skillnad och ganska trevligt om man ska vara ärlig.
Men nu är det som det är och jag trivs ypperligt.

Märks ju ännu inte att vi går mot ljusare tider efter vintersolståndet, mörkret kommer tidigt vid denna årstid, fint att man kan lysa upp lite då.

Nyår närmar sig här, lite raketer har redan skjutits av i området, dock inte så mycket som brukligt är, det är ju bra tycker vi här på femte våningen.
Men nu ska jag ta och sätta på en balja med kaffe.

Ha det bäst nu alla.

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fredag är en bra dag, kan bara instämma! Trevlig helg på dig =)

BP sa...

Ja, fredagar har alltid varit lite speciella, även när jag fortfarande jobbade. Det enda jag inte förstår är att man orkade med fester på fredagskvällar. Det gör man definitivt inte längre;-)
Jobba helg kan ju ha sina fördelar om man är ledig under veckorna när alla andra jobbar;-)

Så fina lanternor du har, ett mjukt och varmt ljus.

Även här har det skjutits en och annan raket, men det har faktiskt blivit mindre. Reglerna är ju strängare och man måste ansöka om tillstånd. Så det stora fyrverkeriet här går i Täby Kommuns regi. Så var det i alla fall ifjol.

Ha det bäst du med:-)

Susjos sa...

Visst är det rogivande och mysigt med ljus, ett jättefint foto!
Ja, att jobba på helger vet jag en del om, haha, har gjort det nästan hela mitt yrkesliv- förutom ett år då jag jobbade på en mödravårdscentral..men helgerna var så korta tyckte jag, hann inte vila upp mej på en lördag och söndag! Hade också alltför långa dagar...men vet ändå inte om man kan vänja sig med att jobba helger, jo, men det gör man kanske, när man väl är på jobbet så glömmer man att det är julafton eller nyårsafton!
Nu är jag i alla fall lyckligt ledig ända fram till trettonhelgen, då blir det jobb igen! Gott slut och Gott Nytt år!

Veiken sa...

Fredagar gillar vi! Det är suveränt när man trivs på sitt jobb. Fler borde göra det!
Ha det bäst denna näst sista dag på 2023

Anki sa...

Fina lyktor som lyser upp i vintermörkret och de behövs ett tag till.
Min man, Lasse jobbade som brandman och ambulansförare och då blev det förstås många helger ... stora som små och inte alltid så kul för familjen, men det gick.
Bara denna dag och söndagen kvar av detta år ... önskar dig en fin avslutning av året och ett Gott Nytt År!

wiper sa...

Jag håller med om att fredag är en bra dag för då har man hela helgen framför sig. Jag gillade inte att arbeta skift på några arbetet. Hade svårt att sova på dagen och var ständigt trött

Fin bild på lyktorna. Vi har inte fått så mycket ljusare här än men vi har ingen klar himmel i dag. Det är lite disigt

Gott slut och ett Gott Nytt År önskar jag dig och din familj



znogge sa...

Visst är fredagar bra dagar för då ligger hela helgen framför en. Sedan är det ju tur att det finns människor som kan bemanna även under helgerna för det krävs ju i många branscher numera. Tänk för när alla affärer var stängda på söndagar...
Det tar väl lite tid innan vi märker att dagarna blir längre men vetskapen finns där. Under tiden får man lysa upp själv.

God lördagskväll!