lördag 24 februari 2024

Lördagens begivenheter....

bestod av kalkonmiddag tillsammans med ena fjärdedelen av familjen, barnbarnen var med också, trevligt minsann och riktigt gott.
Jag har tjatat länge om att jag och frugan skulle laga till den själva och ha det till föda i tre dagar på raken men hon har vägrat, det kanske var lika bra det.

En försenad födelsedagsmiddag var det ju, mycket som kom i vägen där ett tag men nu var det alltså dags. 
Kände mig ju inte på topp efter de senaste dagarnas feber men de fick bestämma och de beslöt komma över, skönt att få den middagen avklarad. ;)

Riktigt riktigt riktigt gott blev det ju.

Men nu blir det att invänta kvällen, frugan kikar väl på mellon antar jag, tv-tablån i övrigt lämnar ju lite att önska i övrigt.

Ozzy och zillen skickar en hälsning återigen, så även jag, ha en fin kväll.

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Mmmm vad gott och skönt att du var så pass pigg att den sena födelsedagsmiddagen kunde bli av. TV..... tur att det finns böcker eller film för det vanliga utbudet är inte mycket att ha. Söta godingar ni har. Ha en bra kväll!

Susjos sa...

Den kalkonen såg god ut! Fint att du känner dej lite bättre, det gör jag också, ingen halsont i morse när jag vaknade! Nu kan jag njuta ordentligt av kvällens begivenhet på TV, precis som Fru Guldkrycka så blir det Mello för mej ikväll också!
Ha en fin kväll! och såklart kram till Ozzy och Zillen också!

BP sa...

Gott - yummie, yummie:-) Men inte tre dagar i rad. Där håller jag helt med Fry Guldkrycka. Vilket "stuffing" valde ni att fylla kalkonen med. Guuuu så sugen jag nu blev. Kan tänka mig att kalkon inte är första val för ett enmanshushåll;-)
Ozzy och Zillen verkar vara väldigt förtjusta i varandra - hahaha:-)

Medan Fru Guldkrycka kolla Mello kan jag rekommendera "Hidden assets" och "Nora Sand" på tv4play.

Ha nu en fortsätt fin helg utan feber!

Ingrid sa...

Så härligt med en kalkonmiddag. Den ser riktigt läcker ut!
Så snällt av Ozzy och Zillen att tänka på dina bloggvänner!
/Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Kalkon är gott. Jag kunde tänka mig det tre dagar i rad..man kan ju fixa till det på olika sätt men var och en på sitt sätt som det heter. Ibland är det skönt att ha maten färdig så att säga så man kan vara lite lat.
Ozzy och Zillen måste få hälsningar från mig, förstås.
Ha det gott själv Guldkryckan och fru Guldkrycka också. !

Marianne sa...

Kalkon minsann, gottigott, det var några år sedan jag åt. Trevligt med födelsedagsmiddag oavsett om den blev försenad.
Jag hälsar tillbaks till Ozzy & Zillen, och till dej önskar jag god bättring@

Åke sa...

Aha du är heller ingen vän till Melodifestivalen... Vann dom inte förra veckan förresten? En rockgrupp av något slag... men du kalkon nu blev jag avis på riktigt ;) Hoppas du har kryat på dig också.

Ditte sa...

Skönt att du mår bättre och fint att ni kunde ses. Och kalkonen såg ju väldigt fin ut så kan tänka mig att det blev både en god och trevlig middag.
Nej, kördagens tv kunde absolut ha mer att önska. Absolut.
Önskar dig en fin söndag kväll.