söndag 21 april 2024

Söndag återigen...

 och undertecknad är inte på topp, hostar och huvudvärk, näsan rinner, så är det i skrivande stund, bedrövligt egentligen. :(
Men det kunde ju varit värre antar jag, bara att bita ihop och inse att man inte är stålmannen...längre.

Rejält med nederbörd en stund igår, regnblandat snö eller snöblandat regn, det var nog 50/50 där, tur man satt inomhus iallafall.
Det är ju översvämningar lite varstans i världen just nu, till och med i Dubai, det såg man ju inte komma, speciellt inte de som bor där antar jag i all min okunnighet.
 
Hade ju en ny snusleverans i fredags utöver leveransen ifrån Willys, för som alla vet: Utan snus försmäktar jag i denna tre-rummare i Göteborg, fritt efter Pippi Långstrump, VÄLDIGT fritt, men ändå. ;)
Nu kommer jag väl att klara mig till slutet av maj vilket osökt får mig att tänka på skolavslutningen i juni, det är inte långt kvar för våra nior nu, vi får kämpa på nu fram till slutet så att de får godkända betyg, tyvärr kommer nog inte alla få det men de flesta iallafall....hoppas jag.
Vi har ju lovskolan där nån vecka för de som inte lyckas, kämpa kämpa kämpa.
Men, även för de som inte lyckas så finns det en framtid för dem, bara de sköter sig så finns det en blomstrande framtid även för dem, det tar bara lite längre tid att nå dit

Men nu blir det vila, ha det bäst alla.

11 kommentarer:

Ingrid sa...

Oj, oj! Har du blivit förkyld. Krya på dag!
/Ingrid

Susjos sa...

Trist med förkylning, krya på dig!
Ja, våren har tagit paus känns det som, snöflingor dalade ner här också på min promenad idag, mössa på alltså!

Nu har du snus så du klarar dig, på vår lokala butik Hemköp har de slutat sälja just min mans snus, så nu måste han vara lite förutseende vad gäller inköpen!
Hoppas de flesta kidzen fixar betygen, men som du säger, man kan ju plugga senare i livet också!
Ha en fin söndagkväll! Jag drar mot jobbet....

LillaSyster sa...

Krya på dig! Var du hemma imorgon så att du inte smittar ner barn och kollegor.

Marianne sa...

Jag tänker att det var bättre förr, när de utan läshuvud kunde få lärlingsplatser och utbilda sej praktiskt.
Samt att barnen inte levde på godis och läsk utan på riktig mat som gav energi att klara av en skoldag.
Men jag tycker så mycket;)
Inte kul med förkylning, så där får du krya på dej!

Sv, om boken, det är en annan upplösning, lite oförutsedd.

znogge sa...

Aj då, så trist att åka på en förkylning men det är bara att vila sig i form. Hoppas att det är snabbt övergående.
Maj och snart sommarlov låter hoppfullt för visst närmar det sig.

Krya på!

BP sa...

Perfekt tajming! Då slipper du gå till jobbet imorgon. Ja, du slipper gå ut över huvud taget i detta skitväder som vi förresten också har här hemma. Dessutom har du tillgång till snus, så det går absolut ingen nöd på dig. Har du däremot ingen förkylning utan "bara" är allergisk, är det ju knepigare att stanna hemma.

Tycker alltid så synd om alla som "inte hänger med" i skolan. Tänker då ofta på Jamie Oliver som var helt värdelös i skolan, inte bara på grund av hans dyslexi. Kolla vad den killen ha åstadkommit utan något skolavslut. Sånt beundrar jag och tycker nästan synd om elever som inte "ha gåvan" att sitta på en skolbänk och plugga...

Vad du än kommer att göra imorgon, så önskar jag dig en bra början på veckan!

wiper sa...

Vad trist att du blivit sjuk. Hoppas det inte blir långvarigt. Vi hade hagelskurar i går men små hagel. Såg också att det var översvämmningar i Dubai. Vi har ju också haft översvämmingar förra året

Det är toppen att det går att skicka efter varor och jag förstår att det är svårt att vara utan snus, det är som jag utan choklad ;) har haft uppehåll så jag kryper på väggarna ;)

Skönt för ungdomarna att snart få sommarlov. Gillar dina fina och hoppfulla ord på slutet ang skolan. Jag klarade mig bra trots usla betyg i vissas ämnen men det tog jag igen på AMU som inte finns nu

Kul bild på den seriefiguren ;)

Krya på dig nu Micke
Hälsning från Malin

Anki sa...

Hoppas du mår bättre idag ... annars Krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dig! Håll dig inne så du inte blir blöt. Drick massor av vatten, bädda ner dig och titta på en bra film.
Snaaaaart mår du bättre :-)

Marianne sa...

Ja, hellre Brynäs än Dif till SHL, sen om de hänger sej kvar återstår att se.

Krya på dej nu!

Carita Liljendahl sa...

Ett tag sedan jag tittade in här.
Var själv lite deppad då det var länge grått, blött och kallt och även snö...
Och benet krånglade.
Så jag förstår din känsla.
Men nu har vi troligen ganska snart sommaren här!