onsdag 1 maj 2024

1-maj och ledig dag.

Gårdagens valborgsmässoafton avlöpte ju i stillhetens tecken och vi firade ju inget här hemma direkt, förr gick man och kollade på valborgsmässoelden på ön men det var jättelänge sedan nu, lade nog ner det i tonåren om jag minns rätt....men oavsett detta....våren är SÅÅÅ välkommen.

Ryktet säger att det kommer gå en massa människor på led genom staden här idag, bäst att hålla sig inne tror jag, tur man är ledig så man slipper gå ut. ;)

Men trots allt är det ju en dag då man har möjlighet för lite städning, om man nu ändå inte ska ut och gå på ett rakt led, jodå...så får det bli. 
Känner inte för det egentligen men det är en prioritet denna 1-maj för undertecknad.

Gårdagens middag, oj va gott det var. :)

Ha nu en fin 1-maj allihopa.

7 kommentarer:

Marianne sa...

När man var ung var det firande på kvällen och titta på demonstranter dagen efter.
Men det var då det!
Ha en fin 1 Maj

ibod11 - Ingrid sa...

Folksamlingar och trängsel håller jag mig också helst undan men ibland kan det ändå vara trevligt. Så länge man själv kan välja när det får räcka.
Pizza är väldigt gott :D

LillaSyster sa...

Jag har också städat....fast i trädgårdslanden. Jag är inte klar, men jag har ändå bestämt mig för att helga vilodagen nu med kaffe och en bra bok i solen- vill till att ta tillvara på ledigheten =) Pizza så gott! Firade in våren med sparris, lax och skagen.

Susjos sa...

Mums med pizza! Passar bra att fira in våren med en pizza!
Demonstrationerna håller vi oss undan ja! Å jag laddar istället för ett nattpass, bara att bita ihop å jobba!
Ha en fin start på maj månad!

Ingrid sa...

Förr var det minsann demonstrationståg här i Klintehamn den första maj och det var ett stort folknöje att gå ut och titta på det.
Ha en fin kväll!
/Ingrid

BP sa...

Ja, med tanke på att första maj är arbetarrörelsens dag så kan du gott städa i det fina vädret - hahaha:-)
Har aldrig gått med i en demonstration män väl sett och hört blåsorkestrar marschera runt på vår innergård, men det var också länge sedan.
Å du - länge lever Foodora eller Wolt. Ni tog pizza, jag "klickade hem" en vietnames:-)

znogge sa...

Numera gör man klokt i att undvika folksamlingar. Jag har i och för sig aldrig gått med i något tåg. Ärligt talat så tycker jag det ör överspelat numera.

God kväll!