torsdag 2 maj 2024

Torsdag = en arbetsdag kvar innan helg.

Mötet idag 15.00 bestod av att fylla i en enkät digitalt, ja va sjutton, jag chansade och gjorde det på spårvagnen på väg hem, kan ni tänka er, det fungerade...ojojoj vad imponerad jag blev över mig själv. ;)

Zillen undrar varför husse alltid ska försvinna ifrån boendet 8-9 timmar varje dag måndag till fredag, har försökt förklara men det går inte fram riktigt. 

Enligt min nedräknare i telefonen har jag 59 dagar kvar innan jag går på semester, det lite tråkigare är ju att jag endast har 90 dagar tills min semester är slut.
Dessutom har jag bara 5000 dagar kvar innan jag går i pension med dagens system, det systemet tas nog bort innan dessa 5000 dagar har gått, antar jag med en djup suck.
Zillen tillönskar er en fin kväll, så även jag. 

 Ha det bäst.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Man måste verkligen ta egna initiativ inom arbetslivet så det löste du bra tyckte jag.
När det gäller nerräkningar så får man ta fasta på vissa och strunta i andra. När det gäller pensionsåldern så kan precis vad som helst hända tänker jag och ytterligare höjningar är nog att räkna med.

Tack och det samma till Zillen med flock!

LillaSyster sa...

Bra jobbat med enkäten =)
Inte lätt att förklara allt för en katt. Fina Zillen. Som sagt en dag kvar och nästa vecka är det ju kort vecka =) Ha det bäst!

BP sa...

Jag börja gilla Zillen. Älskar hans stora fina ögon:-)
Bra jobbat med enkäten. Antar att du använde iPad och inte mobilen - om du är rädd för din syn alltså;-)

Man ska aldrig "titta in i framtiden" på så långt håll. Man kan bli mörkrädd för mindre då. Men att semestern ligger inom räckhåll är ju något att se fram emot i alla fall.

Ha en skön kväll nu i solskenet:-)

Susjos sa...

Snyggt jobbat med enkäten!
Skönt att semestern snaaart är på gång!
Å fina Zillen, önskar er också en fin kväll!

wiper sa...

Verkligen snyggt jobbat med enkäten. Skönt att du nu är ledig. Du fick till det så kul detta med semester ;)

Dom höjer ju pensionsåldern hela tiden och det är trist för man måste nån gång få vara ledig. Det har gått 10 år sen jag gick i pension

Tack Zillen ;) Jag önskar dig detsamma och säg till matte att ge dig en kram från mig ;)

Ha en härlig fredag Micke

Marianne sa...

Smidigt möte som klarades av på spårvagnen. Men du....positivt tänkade! Först ska du njuta av semestern!
Katter är kloka, men varför deras människa ska använda dagarna för jobb istället för att lata sej, kan de nog inte förstå.

Sv; jag visst är det från Böda Sands camping!
Mina minnen av tiden med djuren gör gott för måendet.

Önskar dej en fin sista arbetsdag på veckan!

Anki sa...

Snyggt jobbat med den där enkäten! Heja dej!
Zillens ögon är vackra och uttrycksfulla ... han är en stilig katt!
Ha nu en bra fredag!

Ibod11 - Ingrid sa...

Mycket att räkna ner till och sakta men säkert närmar sig alla mål.
Zillen är säkert glad för att Husse ändå är hemma större delen av dagarna och då är allt perfekt 😊