onsdag 15 maj 2024

Onsdag är onsdag, en bra dag det med.

 Dels har jag ju kortare arbetsdag på just onsdagar och så är den markeringen för att jag åter närmar mig en avkopplande helg.

Vi är ju inne på vecka 20 av detta årets veckor, nästa vecka börjar åttornas praktik vilket för mig innebär att jag får besöka en och annan elev på praktikplatsen de valt.
Alltid kul och skönt att få göra lite annat  för eleverna än att bara vara på plats i skolan.

Bakmaskinen fick vila i helgen också, kom lite i vägen där men det finns kvar i tanken iallafall inför kommande helg.
Dessa planer alltså, oftast genomförs de men nästan lika ofta går de i stå...så blir det ibland men det är fint att ha lite planer iallafall. ;)

En återblick till för många år sedan när vi var på en "gård" med klassen, jag tror den föll för mig, det gjorde jag för den iallafall. :)

Jag och frugan i väntan på färdtjänsten, visst är vi fina? ;)

Ha nu en fin onsdagskväll alla.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Det ser ut som ni har jackor på er.... här är det sommar och räcker gott med short och linne =) Men fina är ni!
Kul för dem med praktik, man minns ju själv hur roligt det var. Ha nu en bra onsdagskväll!

Susjos sa...

Alltid kul att ha lite planer, även fast de inte genomförs alla gånger!
Onsdag ja, snart helg igen alltså! Jag ska istället mot jobbet i natt efter 11 nätters ledighet, det får gå det också!

Vilken fin bild du fick på fåret, han ser förtjust på dej ju!
Ja, en snygg skuggbild på er två fick du också!

Ha en fin kväll!

znogge sa...

Planer ska man ha men sedan är det inge nödvändigt att man genomför dem alla just när man tänkte. Bakmaskinen står kvar misstänker jag ;-)
Kul för eleverna med praktik och lite omväxling för dig med vilket inte är fel.
Snygg skuggbild!

Önskar en god kväll nu!

BP sa...

Nu tillhör jag ju den skaran som nästan aldrig planerar. De få gånger jag/vi gjort det sket det sig. Så jag/vi lärde oss den lektionen den hårda vägen. Och just "hushållsarbeten" som typ städning, matlagning, bakning är sysselsättningar som jag ogillar. Alltså planerar jag dom aldrig;-)
Kul med att besöka olika praktikplatser. Det får du blogga om. Hoppas att praktikplatserna är "givande" för eleverna och att de inte sätts på att skyffla papper från höger till vänster...

Anki sa...

Kul att komma ut på lite praktikbesök ... lite omväxling i vardagen :)
Ha nu en bra dag!

Gunnel sa...

Kan väl vara skönt att lämna skolvärlden ett tag. Planerar gör jag också, men det blir för det mesta ändringar på det hela.

Anna i Portugal sa...

Vad roligt med lite omväxling i arbetssysslorna. Bakmaskin har jag aldrig ägt någon, men kan förstå det är ljuvligt att vakna till nybakat bröd (om det går att ställa in den på timer). Ha en fin fredag!

wiper sa...

Härligt att du får en avkopplande helg. Kul att du även får lite variation me att besöka praktikplatser. Vi försöker också planera men sen orkar vi inte och vill hellre gå ut och njuta ;)

Vilken fin bild på fåret, så rörande. Fina häftiga skuggbilder på dig och din fru

Ha nu en skön helg Micke
Hälsning från Malin

Marianne sa...

Alltid kul med lite omväxling, för både vuxna och yngre. Planer brukar oftast spricka, så egentligen det väl bäst att inte planera så mycket, säger hon som har en benägenhet att göra just det.
Så gulligt får, jag kan nästan känna lukten av det.
Ha en fin start på helgen!

Ibod11 - Ingrid sa...

Skönt med omväxling för både dig och eleverna. Det är lätt att tycka om får och det var säkert ömsesidigt 😊
Ja, visst är ni fina.