fredag 17 maj 2024

Fredagen äntligen här igen.

Men idag var det ju då fredag, 8.00 till 14.00 är min arbetstid, fast det blir 14.20 då sista lektionen inte slutar förrän då, beror lite på läget förstås, det blir som det blir.
På måndag har vi friluftsdag iallafall, 8.30 ska vi vara på Angereds idrottsplats, blir spännande minst sagt men det brukar gå bra ju, ser faktiskt fram emot detta..mest kanske för att jag inte behöver delta utan bara vara vacker..jag är bra på det. ;)
Kommer ju dessutom i början där vara på en elevs praktikplats istället en stund, men SEDAN ska jag till idrottsdagen.

Gaveln på vårat hus ska ordnas till lite, anar att det ska muras lite i skarvarna där, lovar rapportera framåtskridandet där för er kära läsare.
Lite vackert utanför högstadiet, sommartider är ju sommartider.

Men nu är det helg, tack och lov....ha det bäst alla.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Ha en riktigt Glad Pingst!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Knallblå himmel! Ha en skön helg och koppla av=) Låter som en behaglig måndag.

BP sa...

Sol på Västkusten är lika underbar som sol på östkusten kan jag konstatera med ett stort leende på läpparna:-)
Det är roligt med ett besök på en elevs praktikplats och självklart skulle jag njuta av några timmar på idrottsplatsen - förutsatt att det är varmt och soligt vill säga.
Men nu är set helg och jag önskar dig en riktigt trevlig sådan i din mancave eller i solen:-)

Znogge sa...

Njut nu av helgen och ha det gott! Idrottsdagar brukar vara uppskattade och visst är det skönt att slippa skolans lokaler en stund.

God lördag till dig och frugan!

Marianne sa...

Så skönt för eleverna nu med praktik och idrottsdag, vad jag minns från skoltiden så var det lite mer avslappnat de sista veckorna innan sommarlovet.
Så (O)lämpligt att putsa fasader nu på vår och sommar då man gärna vill öppna fönster.

Ha en trevlig Pingsthelg!

Susjos sa...

Kan det bli bättre...sommartider och ledig helg!
Njut på denna vackra pingsthelg, vi ska ut på böljan den blå ikväll!
Ha det gott!