söndag 19 maj 2024

Söndagen här igen med blogginlägg 1839 på denna blogg.

Blev ju "fri-sovning" som "kraka" brukar kalla det, man sover tills man vaknar helt enkelt, utan väckarklocka. 
Det är ju välkommet ibland minst sagt, vaknade vid nio idag och väckte upp mig med en kopp kaffe, en tradition så god som någon annan. 

Dagens planering innebar att gå ner med kartonger i källarens förråd, vi som beställer mycket online har ju en del lådor till övers om man säger så, brukar ju slänga dem men det kan ju vara bra att ha en hög för framtida bruk.
Så är tanken iallafall, nu har vi ett helt rum till att nyttja plötsligt, kartonger tar ju en hel del plats. 

Bakmaskinen då, jo, den står på diskbänken, ska bara hitta mjölet i skafferiet. ;)
Blir nog en veckas avvaktan igen inför detta projekt. ;)

Biljettkontroll i veckan, det blir några sådana varje vecka men med årskort så är det ju inga problem, ingen risk att man "struntar" i att "stämpla" eller glömmer för den delen heller.
Behövs nog en liten justering av priserna för de som endast åker tre hållplatser eller mindre, det är väl där som folk chansar, vem vill betala fullt pris för endast tre hållplatser?

Ha nu en fin avslutning på denna söndagen alla.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Grattis till 1839 inlägg, mycket bra jobbat! Jag har fri sovning varje dag....vaknar alltid någon gång mellan 04 och 05 så väckarklocka är rätt onödigt =) Njut av den härliga sommarkvällen! PS Jag har åkt en liten bit på kanalen fr Söderköping och några slussar ut till slätbaken. Fullt tillräckligt

Znogge sa...

Grattis till alla dina inlägg! Tiden den går.
Skönt att få rensat ut lite. Här hemma lägger Husse kartongerna i förrådet och sedan så blir det fler och fler...
Bakmaskinen äter väl inte bröd där den står ;-)

God kväll!

BP sa...

1839 inlägg - WOW!!! Snyggt jobbat. Måste kolla hur många inlägg jag lagt upp, för om jag inte minns helt fel började vi väl blogga ungefär samtidigt, eller så var jag lite förre dig. Hursom - vi har hängt på varandras bloggar ett bra tag:-)
Kartonger - ja, det har inte bara fördelar att klicka hem saker som är packade i stora kartonger, inte i små kartonger heller för den delen. Har aldrig tänkt på att samla dom för framtida flytt - till hemmet kanske;-)
Önskar dig en riktigt bra början på veckan:-)

Susjos sa...

Grattis till blogginlägg 1839, det var inte dåligt!
Fri sovning låter underbart, och som tur är så får jag nästan jämnt sova hur länge jag vill, inte dumt alls!

Bra där att bakmaskinen är på plats, då är det bara mjölet kvar ;-)
Ha en bra start på nya veckan!

Anna i Portugal sa...

Grattis till 1839 inlägg! Jag har ju alltid fri sovning, hade det även när jag jobbade då jag sällan planerade in tidiga möten. Fast jag sover aldrig länge och nu väcker solen mig tidigt. Men älskar den friheten! Första steget taget med bakmaskinen, snart så. Ha en bra dag!

Marianne sa...

!839, det går undan! Undrar om det finns någon statistik på blogg.se?! Jag måste kolla! Jag har i alla fall bloggat sen -05 eller 06, men bytte portal några år senare.
Förr var ju resorna uppdelat i zoner och priset därefter, åtminstone i Stockholm, då köpte smitarna, biljett för en zon men åkte längre. Jag tycker det är ok att det är samma pris så slipper jag hålla reda på zongränserna.
Bakmaskinen rymmer inte så den får nog göra sitt, bara mjölet slutar gömma sej.
Kartonger ja, de sparar jag och lägger sånt som ska till återvinningen i, flytta har jag inga tankar på, det får sonen sköta åt mej om det ska vara nödvändigt.
Önskar er en fin start på veckan!

Geddfish ♥ sa...

Jag har också en del flyttkartonger nere i källaren sen förra flytten för 11 år sedan. Men en del försvann i översvämningen. Vet dock inte om jag ville använda dessa till flytt egentligen, gamla bananlådor.

Min bakmaskin har stått i ide i över 11 år också, jag önskade att den rymde 😂 Saker och ting ska ju användas, basta.
Ha det nu fint.

Stefan sa...

Jag minns inte när jag vaknade av en väckarklocka senast. Måste ha varit i ungdomens dagar. Jag har istället en inbyggd som väcker mig varje morgon, tyvärr lite för tidigt...även nu under alla lediga dagar.

Gunnel sa...

Praktiskt att beställa online. Enda nackdelen är klart alla tomma kartonger. Men fördelarna överväger, tycker jag.

Marianne sa...

Japp, nu blir det mer och mer strandhäng för oss här, och som du skriver - skugga och vatten måste med annars har hundar det bättre hemma medan dess människor badar.
Ha en fin dag!