måndag 17 juni 2024

Dag 1 av 9 arbetsdagar innan semester.

Lite sovmorgon fick inleda denna veckan yrkesmässigt, endast en halvtimme men ändå en sovmorgon. 

Alfabetet skulle ju upp på väggen där i ett av våra klassrum, har ju tagit det uppdraget på mig så detta ska nog gå bra.

Rätt ordning på bokstäverna än så länge iallafall. ;)

Men nu kommer ju snart denna måndagens kväll, fick bli en enkel måltid idag, orken för något avancerat i matväg fanns inte hos oss idag.
Det blev nudlar med ärtor, enkelt och helt ok smakmässigt.
Får väl se vad vi hittar på till kvällsmat, är själv sugen på en äggmacka eller två, får se vad frugan tycker om det.
Zillen och Ozzy säger mjau.

Ha nu en fin kväll alla.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Hittills ser det alldeles utmärkt ut med alfabetet så det ror du i land ;-)
Ibland är det skönt att göra det lätt för sig när det gäller maten och en äggmacka är aldrig fel. Här blir det var sin fryst paj. Ingen sensation så klart men vi lär bli mätta.

Önskar en god kväll nu!

BP sa...

Ska bokstäverna verkligen sitta så högt upp. Barnen och lärarna får ju nackspärr, eller är det bara jag som är dum??
Bra med nedräckning, då går arbetsdagarna fortare.
Älskar enkla rätter speciellt under sommaren. Och precis som ni brukar jag rätt så ofta välja matleverans till dörren. Ja, jag vet - hur lat får man bli...
Önskar dig en bra kväll:-)

Ingrid sa...

En äggmacka kan vara ett bra alternativ om man vill ha något lätt inombords.
Det måste vara skönt att få räkna ner mot semetern!
Ha en fin fortsättning på veckan!
/Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Dina katter, man kan dö för dem!
Äggmacka är gott!

Ha en fin fortsättning på de nio dagarna innan semestern!

Gunnel sa...

Så mysigt katterna har. På sommaren är dte helt ok med så enkel mat som möjligt, enligt mig. Det är förresten helt ok när som helst på året.Ha det bra.

ibod11 - Ingrid sa...

Jag gissar att det enda eventuella problemet med att få upp alfabetet var att klättra upp och ner för den där stegen många gånger. Förhoppningsvis stod den stadigt och jag hoppas också att du inte har anlag för svindel. Som sagt, är det inte lampor som ska upp högt så är det bokstäver :D

LillaSyster sa...

Säger som BP, ner ned bokstäverna i barnens ögonhöjd!

Susjos sa...

Alfabetet fixar du, det har ju börjat bra i alla fall ;-)
Mums med äggmacka, själv lyxade jag till det med sushi ikväll, min man äter inte sushi, så han tinade en paj från Felix i mikron!

Zillen och Ozzy ser ut att ha det riktigt bra! Mjau till dem!

Ha en fin kväll!

Marianne sa...

Att starta veckan med sovmorgon är inte så dumt.
Även det enkla kan vara gott och det är ju inte varje dag man har lust att laga mat, äggmacka har det blivit det mer eller mindre ofta här de senaste åren.
Härligt att räkna ner till semester.
Ha en det fint.