söndag 16 juni 2024

Söndag igen.

En fin vecka blev det ju, skolavslutning och allt som hör det till, fullt acceptabelt med andra ord.

Blev ju födelsedagskalas igår, 15 år fyllde grabben och det firades med god middag följt av tårta, gott gott gott. :)
Modern variant av monopol blev det också.
En pilsner sitter inte fel heller. ;)


Besök av en räv utanför fönstret blev det också, frugan tog några bilder inifrån, fullt godkänt under de förutsättningarna.

Men det är ju en söndag i juni, halva månaden har passerat och nu är det bara fokus på semestern som inleds om två veckor.
Gör min "egen grej" yrkesmässigt, håller mig undan, har redan stängt av min arbetsmobil, allt eftersök undanbedes vänligen men bestämt. ;)

Ha en skön söndag alla.

12 kommentarer:

Gunnel sa...

Smart att stänga av mobilen. Man behöver inte bli nådd överallt alltid. Ha en fin söndag.

Ingrid sa...

Stänga av mobilen är ett utmärkt sett att få vara ifred. Jag har min delvis avstängd på natten, enda funktionen är att jag kan ringa ut om jag skulle behöva någon kontakt med omvärlden.
Ha en fin söndag!
/Ingrid

Anki sa...

Kalas är alltid trevligt ... och en öl är ju inte fel det heller :)
Fina bilder på räven ... vilket kul besök!
Klokt av dig att stänga av jobbmobilen!
Ha nu en bra söndag!

Znogge sa...

Kalas är alltid trevligt och ett extra finbesök hedrades ni med också.
Smart drag där med mobilen. Man kan gott vara lite svår att få tag på, speciellt när semestern närmar sig.

Önskar en fin söndag nu!

http://kraka.moah.se sa...

Fina rävbilder! Alltid fint att få syn på djur i det vilda.

Modern variant av Monopol? Hur skiljer den sig från den gamla varianten? Jag äslkar Monopolspel.

Ha en fin söndag och resten av veckan också!

LillaSyster sa...

En gullig liten rävunge.
Du är så klok som stängt av mobilen, lägg den i en burk och ta fram den i mitten av augusti =) Ha en fin söndag!

ibod11 - Ingrid sa...

Trevligt med kalas och mycket gott att stoppa i magarna verkar det ha blivit.
Men vilken jättesöt liten räv. Alldeles blöt och den ser inte fullvuxen ut. Det blev fina bilder på den genom fönstret.

Susjos sa...

Mysigt med kalas, och en öl är aldrig fel, dricker just nu en alkoholfri Eriksberg till middagen, har ju en natt kvar att jobba, men sen så...är det dags för semester!
Vilka bra bilder på räven Fru Guldkrycka tog!
Ha en fin söndagkväll!

BP sa...

Såååååå duktig Eva är!!! De bilderna är ju kanooon. Det är inte lätt att fota genom ett fönster och absolut inte på nåt/någon som rör sig. Ge henne en stor ELOGE från mig.

Två veckor går fort. Nackdelen är kanske att kalendern går "åt fel håll" från och med nästa helg, men det struntar ju du i såklart;-)

Håll dig undan och jobba absolut inte övertid;-)

Önskar dig en trevlig och lugn början på veckan!

Äventyret framtiden sa...

Jag har också lärt mig att man inte måste ha telefonen med sig hela tiden. Livet fungerar bra ändå. Fina foton och fint besök!

Ha en god fortsättning på sommaren!

Marianne sa...

Monopol, vad roligt, det var hundra år sen jag spelade, eller i alla fall 35-40, då var det Monopoly, men antagligen inte samma upplaga som ni spelade.
Att stänga av mobilen kan vara bra ibland, särskilt om det är jobbtelefon och folk ringer i tid och otid.
Söt räv :)
Ha en fin start på nya veckan och jobba lugnt!

wiper sa...

Grattis till killen som fyllde år. Som du säger en pilsner sitter aldrig fel ;) Härliga bilder på räven.

Vad härligt att du snart har semester. Bra tänkt att stänga av arbetsmobilen för har man semester så har man

Ha en skön början på veckan Micke