måndag 22 juli 2024

Då var det måndag igen...

 och vi har gått in för landning för att ta tag i semestervecka nummer fyra, så här skulle jag kunna ha det jämt fast jag får väl vänta till pensionen antar jag, spelgudarna, eller guden för Keno iallafall, flinar betänkligt när jag allt som oftast bara vinner 5 kr, pottsork. ;)

Solen sken hela dagen igår, fläktarna fick arbeta hela eftermiddagen och kvällen, bra att ha de där, skönt med riktiga sommardagar ibland, det är vi ju inte så bortskämda med här i dessa tider.
Men idag regnar det ju förstås, öknamnet "Blöteborg" för min stad gör skäl för det återigen.

Vattenläckan i fredags höll de på med till sent på kvällen, kanske även på natten men då sov jag ju, nu ser det ganska bra ut igen och det fattas bara lite ny asfalt.

Gårdagens "foodoramåltid" förevigades för eftervärlden, dåligt fotograferat men man kan ju inte lyckas jämnt, speciellt inte jag. ;)

Men nu får ni ha en fin måndag allihopa oavsett väder, det ska vi.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Det är lätt att vänja sig vid den behagliga semesterlunken men det är bara att inse att gruvan kallar igen. Det har ju varit väldigt fint väder i helgen men i dag ösregnar det igen.

Gårdagens söndagsmiddag blev en middag helt i min smak. Smidigt dessutom :D

Önskar en god måndag!

LillaSyster sa...

Jag har precis tänt grillen jag hoppas att jag hinner grilla klart innan regnet.... men himlen ser lurig ut in mot stan. Säger som du, skulle lätt kunna ha det så här jämt. Pizza är gott. Ha en bra kväll.

Klimakteriehäxan sa...

Ingen översämning hos mig, tack och lov. Faktiskt inget regn heller.

BP sa...

Då har du två veckors semester kvar då!!! Hoppas du utnyttjar tiden maximalt, eller det gör du ju redan. Foodoras Calzone går inte av för hackor. Visst är denna leveransservice underbar, speciellt om vädret är dåligt och man inte vill gå ut. Inte frivilligt i alla fall.

Här var det riktigt fint idag med. Tredje dagen i rad utan regn, bara en sån sak. 23 grader på det och jag klagar inte;-)

Äventyret framtiden sa...

Jag stämmer in i kören, njut fullt ut av ledigheten. Har du långt kvar till pensioneringen?
Calzonen ser mäktigt god ut. mumsmums.

Ha en fin kväll!

Anki sa...

Lediga dagar är sköna dagar!
Calzone ... det var länge sen och nu blev jag sugen!
Ha en bra fortsättning på veckan!

Susjos sa...

Ja, trisslotterna flinar också mot oss när vi skrapar, inte ens 30 kr på de senaste lotterna i vinst!

Men visst är det njutbart med semester i alla fall, fortsätt njut, trots blöta Göteborg!
Pizza, det är inte dumt det!

Ha det fortsatt gott!

Marianne sa...

Så gott, Calzone var min favorit i flera år, men nu mår jag bäst av att hoppa över pizza.
Blöteborg har jag aldrig hört, det var ju roligt ju.
Nä det är inte svårt alls att vänja sej vid ledigheten, så jag tycker gott Kenogubben kan stå på sin sida snart.
Jag har 9 pass kvar innan jag tar semester fram till midsommar eller nåt.

Om du byter ut plattorna mot aubergin så minska ner ostsåsen och om du använder zuccinu så hoppa såsen helt.

ibod11 - Ingrid sa...

Du får se till att njuta så mycket du kan av den semester du har kvar. Men du verkar ha trivts ganska bra med de tidigare semesterveckorna så rutinen finns där :D Skönt med någon sommardag emellanåt.
Pizza är gott men det är sällan jag äter det. Jag kommer mig inte för och när jag får besök fixar jag oftast middagen här hemma. Men när jag väl sätter tänderna i en god pizza så är det extra gott för att det är så långt mellan tillfällena :D Svårt att hitta bra veganpizzor dock. I Storuman åt jag den mest fantastiska vegopizzan någonsin.