tisdag 23 juli 2024

Ytterligare en tisdag under semestern 2024.

Och visst njuter man, jag struntar i om det regnar, jag njuter ändå, så det så.
Igår när jag lade ut min blogg så regnade det bara lite, men när jag senare skulle ner till systembolaget, när annars?, så öppnade sig himmelens alla kranar för fullt, mitt 20 år gamla paraply fick sig en rejäl uppgift för att skydda mig från väta, det gick väl sådär, men njöt, det gjorde jag ändå. ;)

 Biden kastade in handduken till sist ju, det var nog det bästa som kunde hända annars hade "trumpen" vunnit rakt av, nu finns det iallafall en möjlighet att USA får en riktig president, en kvinna till och med ju om man har tur.
Blir ett spännande presidentval denna gång,när Trump vann förra gången så trodde man ju att det var ett skämt, det var det inte. :(

Ozzy har hittat sin nya plats här på femte våningen, PÅ en låda, fungerar det också tydligen. ;)

Ha en fin dag nu alla fina läsare av denna blogg, kikar in till er allteftersom.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Oj,oj, oj måste varit bra kvalitet på det paraplyet med tanke på att du bor i Blöteborg=) Själv fördrar jag regnkappa. Ja det ska bli spännande och se om det kan bli en kvinnlig president - tror att det är precis det som behövs. Fina Ozzy han bor nu på 6:e våningen eller.
Japp, vi fortsätter att njuta av lediga dagar även om vädret är lite si och så - just nu är jag glad om det är uppehåll då vi har tysklandsbesök - så mycket lättare om man kan vara ute. Idag blir det en tur till Motala igen.....Ha det bäst!

Äventyret framtiden sa...

Ja, det var bra att Biden kastade in handduken, nu får Trump en lite svårare sits och givetvis så hoppas jag på att han aldrig får sätta sin fot i Vita huset igen. Det vore förfärligt.
Vilken regnig sommar ni har fått..men efter regn kommer solsken som det heter. Bra att du har ett tåligt paraply.
Ha en fin dag!

Ingrid sa...

Man får verkligen hoppas att Kamal Harris får en möjlighet att bli president. Amerikanarna får verkligen ta sitt förnuft till fånga!
Trevlig tisdag!
/Ingrid

Znogge sa...

Ledigheten i sig är alltid njutbar men jag hör ju till den gruppen som uppskattar sol och värme ;-)

Vi har ju har ju haft katter och de älskade kartonger, både att ligga på men även i.

Ja, det var tur att Biden avgick. Hade han inte gjort det hade Trump lätt vunnit. Egentligen tycker jag det är konstigt att ett så stort land som USA inte kan vaska fram yngre och vettigare förmågor. Tur att Trump får bättre motstånd nu i alla fall. Jag tycker det vore galet om han blev president igen.

Önskar en fin tisdag nu!

Marianne sa...

Lediga dagar med regn är också lediga, och alltid kan finns det något att hitta på.
Här funkar inga paraplyer, det blåser ju mer eller mindre för jämnan.
Ozzy har hittat en bra utsiktsplats så han hänget med vad husse & matte gör.
Ha en forsratt fin vecka!

Susjos sa...

Det var ett bra paraply du har! Hoppas solen tittar fram efter regnet.
Ja, nog får vi hoppas på en kvinnlig president i USA nu när Biden backar, vi får hålla tummarna!
Katter och kartonger, de är nåt speciellt ;-)
Ha en fin kväll!

BP sa...

Hahaha! Den där Coca Cola kartongen ser ut som ett skepp häftigt:-)
Hos oss måste det ha regnat i natt, då det var blött på marken. Som vanligt märkte jag ingenting.
Vad gäller Biden så drar jag en lättnadens suck. Är dock inte så säker på att hon kan ge Trumpen en match. Antingen blir det en jordskredsseger för den 78-åringen med ett kriminellt förflutet eller så blir det en hårfin seger för nån av de två. Faktiskt svårt att gissa. Blir det Trumpen igen så "god help us all"!

ibod11 - Ingrid sa...

Fint att du kan njuta i alla väder. Det gäller att hitta ljuspunkterna och att acceptera verkligheten som den är.
Ja, det var verkligen på tiden. Tänk att en mans ego ska kunna sätta stora delar av världen i skräck och oro. Men han blev övertalad till sist. Tack och lov. Nu får vi hålla tummarna för Kamala.
Katter brukar gilla kartonger men kanske mest att ligga i dem och inte på dem :D Men varför vara som alla andra :D

Geddfish ♥ sa...

Ozzy vet, han. Katter vill ligga högt och gärna på en kartong. Vår Mia Katts bästa plats var en frigolitkartong högt uppe i ett sängloft 😀 Där hade hon full koll.
Skönt med ledighet vilket väder det än vara må!
Här fläktar vinden från de öppnade glasrutorna på balkongen, - vilken succé för mig!
Ha de änna gött!

http://kraka.moah.se sa...

Fin han är Ozzy!

Ja, vi får hoppas att rätt vinna vinner det valet. Annars går det åt h-vete med hela världen.

Ha en fin onsdag!

http://kraka.moah.se sa...

rätt kvinna ska det ju stå. Det föll bort en bokstav :-(