tisdag 2 juli 2024

Semesterdag nr 2, en Tisdag.

 Fick ju bli lite inköp av "malt" igår, tog inga bilder inne på systembolaget denna gång, glömde, men jag fick denna iallafall:
Finaste skylten ju om man frågar mig. ;)

Tisdag är det ju, på gården här håller de på med att sätta upp nya fotbollsmål, alldeles bredvid vårt nya utegym, som ännu inte är klart, det skulle ju vara klart efter midsommar, men det stod inte hur långt efter. ;)
Tänk, en hel vecka stod materialet där utan att någon stal det, jag är banne mig helt överväldigad. ;)

Blir väl bra det där vart det lider, fint att de satsar lite på ungarna här i området.
En fastighetsägare som satsar på omgivningarna ska man ju vara rädd om.

En ett par dagar gammal bild, finns även att se på instagram som några av er sett, han är ju så söt våran Zillen.

Men nu gott folk, ha en fin Tisdag.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Så bra att hyresvärden satsar både på gym och fotbollsmål. Aktiviteter behövs och detta kan nyttjas av många. Fantastiskt att sakerna fick stå orörda för det är absolut ingen självklarhet.
Zillen är så fin och denna bild är fantastisk <3

Önskar en god tisdag!

Marianne sa...

Ja, din fastighetsägare är smart som gör saker för att underhålla ungarna, eloge till honom, och jag håller med dej om det känns lite otroligt att sakerna fick vara i fred.
Skylten är väl fin eftersom den är grön och grönt är min favoritfärg. Nu är sommarsystemet öppet i Löttorp så jag var faktiskt också och inhandlade ett par öl, Skedemosse guld ett lokalproducerat öl.
Ha en fortsatt fin semester!

LillaSyster sa...

Sötaste Zillen =) Bra att du fyllt på maltlagret! Glädjande att saker får stå kvar. Ha en fin tisdag bästs Micke.

Ingrid sa...

Så trevligt med utegym och fotbollsmål. Nu är det fritt fram att motionera på olika sätt. Bra!
Zillen är verkligen jättefin.
Ha en fin fortsättning på veckan!
/Ingrid

ibod11 - Ingrid sa...

Fint att det satsas och lika fint att materialet får vara ifred. Det vore roligt om barn, ungdomar och vuxna kunde samsas och leka tillsammans på gym och fotbollsplan. Få till en känsla av lokal gemenskap. Men det kanske är att önska för mycket.
Hoppas att malten smakar bra. Zillen är verkligen söt :D

BP sa...

Du har helt rätt -selfien är den bästa skylten - hahaha! Ja, jag vet att du tänker på den grön skylten, men jag gillar din selfie skarpt.

å kul att man inte bara sätter upp ett utegym utan även nya fotbollsmål. Gissar att potentiella tjuvar kan ha barn och funderar på att då deras egna ungar inte kan lira boll...

Och du förresten - det skrev inte heller vilken midsommar och vilket år gymmet ska vara klart - hahaha:-)

En helt underbar bil på Zillen. Gillar hans stora fina ögon.

Susjos sa...

Vilken snygg selfie, och skylten är inte dum den heller!
Va fint att det blir både utegym och fotbollsmål, hoppas de kommer att användas också!
Fina Zillen, ja, såg ju fotot på instagram också!

Ha det fortsatt fint!

http://kraka.moah.se sa...

Lilla fina Zillen!