onsdag 17 juli 2024

Tredje onsdagen under årets semester.

 Och det är således snart en ny fredag, känns riktigt skönt får jag ju ändå säga, två veckor kvar av semestern, det ska man ju kunna överleva. ;)

Gothia cup har ju pågått ett tag nu, började i söndags och pågår till på Lördag, 1875 lag är registrerade till årets evenemang, jag lovar, spårvagnarna är fullsatta mest hela tiden, med andra ord, inte läge att ta sig ner till stan.
Kul för alla ungdomarna, en bra grej med andra ord trots allt.

Hustruns stolthet i vår oas på femte våningen, årets paprika som i slutändan ska bli gula.
Jordgubbarna och tomaterna lyser med sin frånvaro ännu, de får gärna vara gula eller till och med randiga om så är, bara det blir "något".
Lite humor, men lite så är det allt ibland. ;)


Tillönskar er nu alla en fin eftermiddag/kväll.

13 kommentarer:

Marianne sa...

Gothia Cup är stort och drar väl ungdomar från hela Europa? Så himla härligt men jag kan tänka att det är livat på stan denna vecka.
Det verkar inte vara så gott tomatår i år heller, tror det varit för kallt, men vi tålmodiga väntar.
Halva semestern gjord?
Ha en fortsatt fin vecka!

LillaSyster sa...

Fina paprikor, verkligen något att vara stolt över =) Ja, semesterdagarna rullar iväg- inte klokt så fort det går. Fortsätt att ladda batterierna =)

Susjos sa...

Kul med Gothia Cup för alla ungdomar, dock problem med regnet lästa jag i Aftonbladet? Lite trist, men vädret rår man som bekant inte på!
Härligt med växande paprika,mums!

Ha en fortsatt fin semesterledig onsdag, själv börjar jag jobba i natt, känns sådär, men måste väl gå!

Znogge sa...

Gothia Cup är stort så jag förstår att det är fullt med folk. Vi har en cup här på vårsidan och dån är det samma sak här. Otur med vädret dock men det är som det är tyvärr...

Önskar en god kväll nu!

Anki sa...

Har gjort det misstaget och besökt Göteborg när Gothia Cup har pågått ... och på den tiden tror jag inte det var lika stort, men fullt av folk överallt det var det :)
Härligt med en egen oas och paprikorna ser bra ut!
Ha en bra kväll!

BP sa...

Läste om Gothia Cup idag och att 11 fotbollsplaner står under vatten. Panikletande efter alternativa spelplaner. Gothia Cup är ju världens äldsta och största ungdomsturnering för fotboll och den vill jag ju att den ska bli en succé. Läste också om bråk mellan spelare, ledare och föräldrar - precis som ifjol, året innan och året innan dess.

Antar att du inte har planerat att ge dig till Heden och följa några matcher. Det gjorde jag för många år sedan. Åkte ned till Göteborg, övernattade i vandrarhemmet i Askim (av alla ställen) och spenderade dagarna på Heden och kvällarna på Avenyn. Inte fel alls;-)

Lycka till med paprikorna, de är nog goda när de har mognat:-)

Ingrid sa...

Det är roligt när det växer till sig och den där paprikan blir säkert jättefin. Ha en fin torsdag!
/Ingrid

ibod11 - Ingrid sa...

Två veckor kvar på semestern (drygt) låter ju inte så dumt. Hoppas regnet håller sig borta åtminstone dagtid. Hustrun ska absolut vara stolt över den lyckade paprikaodlingen. Förhoppningsvis kommer resten igång snart också.
Måste man inte in till stan när något stort event är igång så är det skönast att hålla sig därifrån. Men som sagt, kul för alla fotbollsspelande ungdomar.
Visst kan det ibland kännas lite så som humortexten säger :D

Hannas krypin sa...

Min domarklubb skickade iväg ett gäng domare att döma Gothia. Hade varit en upplevelse faktiskt att få vara med. Jag valde att ta tidig semester så jag kunde inte vara med. Men någon gång vill jag också åka dit.

Äventyret framtiden sa...

Så där känns min hjärna också, rätt så ofta.
Lite humor behövs , tack för den!
Ha en fin fredag!

Stefan sa...

Alla verkar inte uppskatta Gothia Cup. Varje år omgärdas turneringen av bråk, stök och brott. i år är inget undantag.
Annars är Gothia Cup en fantastisk turnering som drar både spelare och turister från när & fjärran.

Härlig humor som jag får ta med mig in i helgen.

wiper sa...

Härligt att du har några veckor kvar av semestern. Här har vi sommar igen med sol och rätt varmt. Din fru har verkligen lyckats med paprikorna. Det blir ju så mycket godare med hemodlat

Härlig humor som får mig att dra på smilbanden ;)

Jag tillönskar dig en härlig fredag
Hälsning från Malin

Marianne sa...

Jag tror att vi är väldigt många som känner igen oss i det där "ska göra sen" det är nog
mer mänskligt än tvärtom :)
Det låter som en härlig rutin med grill på jobbet varje vecka. Jag brukar grilla året om, men detta året blev det inte så mycket av olika skäl.
Ha en fin Fredag nu!