fredag 8 mars 2019

Helgen närmade sig....

och lilla jag funderade på hur man bäst skulle fira när fredagen kommer.

Smörgåstårta efter kneget var en tanke, en annan var beställning av mat online...det blir köttbullar.
Barnbarnet har studiedag och tillbringar den med sin Farmor...precis som sig bör.
Trevligt med barnbarn hemma på besök, jag arbetar ju ändå ;)
Men några timmar får man ju träffa tösen iallafall.

Beställa online ja, här springer transportgubbar en till två ggr i veckan:
Mediciner
Mat
Kattmat o kattsand
Snus och cigaretter
Systembolaget
mm
mm
Många leveranser blir det, ska vara bra för miljön tydligen att tex beställa mat med hemleverans istället för att åka själv med bilen....jo...om man ser det på det viset så är det ju bättre...fast om man som jag istället brukar gå ner och handla manuellt...ja...man slipper ju ha en ambulans som hämtar mig då jag svimmar halvvägs hem med varorna...allt för miljön. ;)
Nä..jag gör det av bekvämlighet...finns det möjligheter att få det lite bekvämare så hugger jag direkt ;)

Men nu blir det nåt kallt och gott.

Trevlig helg på er.




4 kommentarer:

BP sa...

Där sa du nåt - igen:-) Just ja, hemleverans. Har faktiskt aldrig utnyttjat denna eminenta tjänst, men har börjat med hämtmat istället för att laga själv. Min man och jag har blivit riktigt lata på gamla dagar;-) Ja, och vi är inte ett dugg miljövänliga heller utan tar bilen till centrum. Ja, jag vet, vi borde skämmas;-)

PS. Konstigt nog så har jag såklart sett reklam för hemleverans av mediciner och drycker från Systemet. Men inte resten, jo, online-pizzabeställningar då. DS.

Susanne sa...

Hemma på min gata kommer Mathem och levererar, så skönt att använda den tid man spar på hemleveranser till något annat roligare.
Ha en trevlig lördag

Znogge sa...

Det samma även om helgen närmar sig sitt slut...

Susjos sa...

JA, jösses va grejer man kan få hemlevererat!
JAg får hem både kattmat och kattsand ( så skönt att slippa bära!) Använder ofta Mathem. Ikväll kom budbee och levererade hårprodukter jag köpt på nätet. Som sagt, hemlevereranser är fantastiskt!