fredag 27 december 2019

Ledig fredag är ju inte fel.

Se där ja..där rök en semesterdag till...sammanhängande ledighet är ju att föredra så det är det ju värt.
Denna julen var bra för strategiskt tänkande när det gäller just sammanhängande ledighet för oss som arbetar 40 timmarsvecka inom skolan...gick inte åt så många semesterdagar i år...tacksamt.

Längtar jag då tillbaka till min arbetsplats?
Nä...!
Är jag orolig för vad framtiden har i beredskap för mig med tanke på att 15 heltidstjänster ev ska bort?
Nä...!
Är mest orolig för hur det ska bli för barnen om det sker...för egen personlig del skulle det i värsta fall innebära omplacering och det kan man väl ta...man går ju inte under för det menar jag.

Men som rubriken säger, det är fredag och en ledig sådan, vad ska man ta sig till?

1: Lägga mig på soffan och kolla tv?
2: Lägga mig på soffan och kolla youtube?
3: Lägga mig på soffan och uppdatera FB?
4: Lägga mig på soffan och inte göra någonting?

Jag tror jag kan lyckas göra alla fyra om jag anstränger mig lite ;)

Men...jag som gillar min gran...vilken förolämpning ;)

Ha en skön inledning på helgen nu.


8 kommentarer:

Znogge sa...

Helgen i år är bra semestermässigt minst sagt. Kan man ha en sammanhängande ledighet så känns det som en självklarhet.

För övrigt så låter det som bra planer för dagen!

Ha det gott :D

Ama de casa sa...

Haha! Jag tycker att du ska ta det lite lugnt och inte överanstränga dig på det där viset - fyra grejer på en enda dag? En dag som dessutom ska föreställas vara ledig...

Själv ska jag gå till kyrkan. Ja, det finns en flera ställen precis utanför den där dom serverar en tapa gratis ifall man tar ett glas vin för 1,5-2 euro. Jodå. Det finns alkoholfria alternativ också, men då kan det bli lite dyrare och jag är en sparsam människa :-D

Ha det fint i soffan!

Mia Halvarsson sa...

Lycka till med att fixa alla fyra där Micke...det verkar knepigt ;) Ha en fin avslutning på året och hälsa frun :)

BP sa...

Dina planer för helgen verkar fullt realistiska tycker jag i och med att du inte ens behöver lyfta på kroppen;-)
Kan dock tycka att det är aningen oschysst att ni som fortfarande jobbar 40 timmar/veckan måste offra en semesterdag. Kontorsråttorna som jobbar melan 36 och 38 timmar nuförtiden fick såväl måndagen som den här fredagen som klämdag. Orättvist kan jag tycka.

Njut nu resterande tiden till efter Trettondagen antar jag.

Susjos sa...

Kul bild med granarna, haha!
Å så skönt att ledigheten fortskriver som den ska! Du hann säkert med att göra alla fyra sakerna.
Jag är glad för mina två nätters ledighet, i morgonkväll bär det av till jobbet igen.
Ha det gott!

Veiken sa...

Du måste kämpa för din ledighet. Idag, lördag, är du v'l så sliten efter att gjort så mycket igår, fredag! Återhämtning på soffan kan vara ett alternativ! :)

Ama de casa sa...

Hoppas ni får en härlig nyårsafton och ett Gott Nytt År!

Ditte sa...

Tror du behöver lite återhämtning! Mycket att tänka på har du. Hoppas det ordnar sig med tjänsterna Du behövs där du är.
Granarna gillade jag. Humor! Viktigt!
Ha det nu allra bäst.