söndag 30 augusti 2020

Åter till saltgruvan imorgon.

På kneget har vi numera personskydd i form av en knapp man kan trycka på om det händer något, ja, alla har inte men vissa nyckelpersoner har, trycker man så är polisen där på två röda sekunder...antar jag. Läste något om en lärare som rapporterade in något om personer med vapen och sedan blev grovt misshandlad. (Tror det var en lärare men jag kan minnas fel). Hur som helst...tuffa tider just nu...Polisnärvaro överallt och helikoptrar som hovrar över området på nätterna, möjlighet för kommunanställda att få eskort till och från sin arbetsplats. och där befinner jag mig för att utföra ett arbete...ska nog gå bra men man undrar ju hur detta ska sluta.

Söndag är det ju här i skrivande stund, middagen ska snart upp på spisen, frukosten bestående av en smörgås och en kopp kaffe var väl inte så optimalt kanske, tänker försöka mig på lite kassler med potatis idag tillsammans med egen inlagd gurka, får nog ta och börja med detta strax.

 Men först...lite "game of thrones"...på återseende.

9 kommentarer:

BP sa...

Men det är ju fruktansvärt! Trodde att det bara var i Malmö som det är "bråk" just nu med anlagda bränder m m. Suck! Tänk att an måste ha polisskydd för att utföra sitt arbete. Så otroligt trist. Du kan vara glad för att du "bara" är lärarassistent. Dig lär de inte ge sig på.
Gissar att du inte direkt längtar tillbaka till saltgruvan imorgon, men jag önskar och hoppas att du ändå får en dräglig vecka.

tanthuset.blogg.se sa...

Trist hur det har blivit.... våld och skit hela tiden :(
Ha det så gott, trots allt och lycka till i veckan

Ditte sa...

Hemskt! Otroligt att dessa skolor ens har personal som vill jobba. Vore jag lärare eller annan personal här skulle jag inte jobba kvar.
Otroligt att detta kan fortgå. Men det är Sverige. I Finland vore det inte möjligt .
Förstår att du inte direkt studsa över att gå till jobbet i morgon.

Znogge sa...

En mycket tråkig utveckling får man väl säga. Jag hade valt att inte jobba kvar men visst, pengarna behövs...

God kväll!

Mia sa...

En helt fruktansvärd situation när det blir så här.

Det behövs krafttag för att få ordning på "buset" som polisen brukar kalla sådana kriminella personer. Frågan är hur mycket energi som läggs på ungdomsbrottsligheten som verkar öka och öka i kraft.

Jag önskar att ni ska få en lugnare miljö inom en snar framtid.

Ama de casa sa...

Men fy så hemskt! Vilken vidrig arbetsmiljö...

Hoppas att maten smakade sen.

Ha det så gott det bara går!

http://kraka.moah.se sa...

Man kan verkligen undra hur detta ska sluta. Var rädd om dig!

Veiken sa...

Det är tuffa tider på många sätt nu. Där jag bor hör vi ofta helikoptern ligga och hovra. En granne kallade den för "Bergsjöfågeln"
Det måste bli ett slut på detta elände snart, helst igår!
Var försiktig och var rädd om dig!!

Susjos sa...

Ja, vart är vi på väg?
Låter fruktansvärt!
Häromnatten fick våra gravida kvinnor vänta på att få ryggbedövning för narkosläkarna försökte rädda livet på unga pojkar som blivit knivhuggna och skjutna...det är verkligen helt galet nu!!!
Sköt om dej!