tisdag 25 augusti 2020

Jäkla nymodigheter.

 Men när man nu fick syn på en sådan här "grej" till sina pälsklingar....vad ska man göra?


Bara att ta tag i det och agera förstås, länge leve våra katter...eller hur? ;) Nu ska de bara ta och vänja sig vid denna "mojäng"...det värsta som kan hända är väl att de slår sönder den som den lilla leksak det väl egentligen är, fast just nu är de mest försiktiga och avvaktande...hade nog jag också varit men kallt vatten har de nu iallafall hela tiden, vatten som är i rörelse hela tiden behåller tydligen kylan bättre. Bra uppfinning detta.

Igår blev det ju lite fel som Ingrid upptäckte, naturligtvis är det om 6-juni infaller på en helg som man får en ledig dag....som sagt...vår nationaldag levererar verkligen ;)


Ha det fint nu allihopa.



10 kommentarer:

Loka sa...

Nymodigheter finns det gott om, den såg onekligen fiffig ut och skönt att ha kallt vatten till sina små pälsklingar.
Hade jag varit katt hade min nyfikenhet tagit över hand.
Utforskning i högsta hugg, hoppas de uppskattar och godkänner tingesten för vad den är.

Ha en trevlig tisdagskväll

Veronika

Ditte sa...

Nymodigheter kan ju också vara av godo. Och det här med att vattnet är kallt och rör sig tycker jag verkar lovande. Hoppas katterna också kommer att gilla den nya mojängen.
Ha det nu allra bäst.

BP sa...

Pet fountain - hahaha:-) Hoppas du har lagt en stooooor plastmatta under denna Pet fountain, för det kan bli aningen blöt på sitt golv gissar jag.
Har ju inga katter, så jag hoppas att du förlåter mig att jag asgarvar:-)

Susjos sa...

Det där såg spännande ut!
Har dina katter börjat gilla den? De gillar ju rinnande vatten ur kranar !
Ha det fortsatt gott!

Ama de casa sa...

Haha! Kul mojäng - klart man gör allt för sina familjemedlemmar! :-)

Ha en fin dag!

znogge sa...

Det finns onekligen gott om nymodigheter! Hoppas pälsklingarna uppskattar den efter förtjänst.

Ha det gott!

tanthuset.blogg.se sa...

Bra grejer det där, vi hade en tidigare, dock inte lika avancerad som den där men både katt och hund gillade den, så lycka till!
Ha det så fint nu!

Veiken sa...

Det kommer att bli hur bra som helst, när katterna väl har kollat in den ordentligt!
Det är en vattentrappa som antroposoferna brukar använda sedan länge. Så någon nymodighet är det inte. Nytt för katterna kanske ....
PS. Jag har gjort ett jobb en gång om waldorfpedagogiken... därför visste jag! :)

Herr Nilssons Fru sa...

Ja den ser kul ut - för katten. Golvet kommer nog inte att gilla allt spill så du får göra som jag, en tjock
handduksmatta under. Min hundfröken har hål i hakan när hon dricker :) alltid blött runt vattenskålen.
Nix, alla är inte lediga när 6 juni infaller en lördag eller söndag, de beror på om de finns i avtalet man tillhör. Jag har en dag till god men min gubbe inte :(

Undrar just om kissen badat......i sin nya grej.
Kramiz

Anonym sa...

Vilken trevlig mojäng, katter gillar ju när de erbjuds nytt vatten varje gång de vill ta sig en slurk. Hoppas den kommer att bli till belåtenhet.
Jag blir inte erbjuden någon extra ledig dag om jag jobbar den 6 juni. Men vad gör man inte för att brukarna :-)

Ha en trevlig söndag!