lördag 14 november 2020

Då firar vi väl helgen....

enligt gammal god kristen tradition, varsitt glas Martini Bianco med två isbitar fyller den funktionen väl tycker jag....praise the lord ;)
Där bakom skymtar frugans bakmaskin som fått vila ett tag nu med en handduk över sig, tänkte att om jag städar lägenheten idag så kan ju älskade fru guldkrycka baka lite nytt bröd som hon är så duktig på att göra.
Färskt bröd är ju alltid färskt bröd, eller hur?
Rapporterar hur min vision angående detta utkristalliserar sig vid senare tillfälle ;)
 
Men vi befinner oss mitt i en Lördag och dagens schema består som vanligt av lite städning följt av middagsbestyr och kanske en Martini lite senare framför "Så mycket bättre" på tv.
Ser fram emot det, både martinin och "Så mycket bättre". ;)

Ha det fint nu alla.
 
 

5 kommentarer:

Znogge sa...

Då hoppas jag att det blev bakning av för hembakat matbröd är ju alldeles ljuvligt gott!

Njut av lördagen!

BP sa...

Martini, det är 1970- och 1980-tal för mig. Martini Bianco och Campari med apelsinjuice. Roliga minnen för min del:-)
Sedan ser jag att solen sken hos er idag. Det blev en fin "soleffekt" med flaskan, skafferiet och bakmaskinen där:-)
Ha en toppen lördagskväll med alla de rätta ingredienserna:-)

Ditte sa...

Hoppas på lite gott hembakat matbröd. Inget "Så mycket bättre" idag. Det är fotboll...Men en Martini eller två kan du ju ta ändå.
Önskar dig en fin kväll.

tanthuset.blogg.se sa...

Hur gick det med brödet? ;) Ni verkar fira helgen på ett bra sätt, så där lite lagom...här är vi bara småkrassliga och inget är riktigt roligt, ja det ska vara skidskyttet då! Ha det så fint <3

Ama de casa sa...

Traditioner är till för att hållas :-)

Vi städade också igår och idag blev det fönstertvätt. Jag klappar mig själv på axeln och undrar vad jag ska få för belöning.

Martinin fick du säkert, men av "Så mycket bättre" blev det tydligen fotboll. Shit! Jag som såg fram emot att se "Så mycket bättre" ikväll.

Ha det gott trots den uteblivna musiken.