söndag 15 november 2020

Dagens blogginlägg om allt och inget.

Ja inte är man vacker direkt men det är ju inte det som är poängen.
Är det mycket folk runt omkring som på bussar och spårvagnar så åker den på.
Tyvärr är det bara typ tre-fyra stycken av hundra resenärer som använder det i lokaltrafiken.
Undrar hur de tänker?
Nåja, det är väl som det är antar jag med all ödmjukhet jag kan uppbringa inom mig, det är bara jag som är obstinat. ;)

 Dagens lunch då, äggmacka med ansjovis nedsköljt med en "kall".
Vi brukar få sådana där ölsorter utan alkohol som smakprov när vi får våran "Smaklåda" eller som gratiserbjudande av coop som nu sist vi beställde.
Alkoholfri öl ja, absolut inte min grej egentligen men de smakar faktiskt...hör och häpna....öl!!
Rekommenderas för er som envisas med att köra bil men ändå vill ha en bärs ;)
Fick ju klara mig utan "så mycket bättre" igår till min stora fasa, men martinin fick ge tröst, tack och lov för det.

Men nu ska väl söndagen avverkas, står precis i begrepp att dammsuga köket och skura lite, hushållssysslor som vår robotdammsugare "Rumba" tar hand om till stor del....en guds nåd den maskinen.

                Men skura får jag ännu göra manuellt, hujeda mej, tur man inte har stampat jordgolv iallafall ;)
 
 
Ha det fint alla.


6 kommentarer:

BP sa...

Ja, dessa omstridda munskydd! Glöm inte att knipa till skyddet över näsan, och se till att resten av skyddet siter åt mot ansiktet.
Om jag skulle vara tvungen att åka kollektivt, så skulle jag också sätta på mig munskydd, utan minsta tvekan. Jag kan ju själv vara smittad utan att veta om det. Så om jag kan skydda någon annan så gör jag det.

Alkoholfri öl, lättöl och folköl dricker jag inte. Vill ha procenten, vilket gäller vin också;-)

Ruba var ett roligt namn för robotdammsugaren. Har då aldrig sett en dammsugare som dansar rumba - hahaha:-)

Önskar dig en fin vecka!

Ingrid sa...

Även jag har köpt hem munskydd och testat det och problemet med att glasögonen immar igen är väldigt irriterande.
Nu handlar barnen för mig, men det kan vara bra att ha ett munskydd om jag skulle behöva göra något akut besök på Konsum, där för övrigt en av kassapersonalen ligger på lasarettet för covid-19.
Ha en skön söndagskväll!
/Ingrid

Ditte sa...

Illa att det ska vara så trångt på bussar och spårvagnar. Tycker man borde begränsa antalet som får åka med. Ser här inne i stan att det är många som har munskydd i kollektivtrafiken. Bedrövligt att det inte där gäller begränsningar. Men restauranger ska stängas klockan 22 och där sitter folk med och på avstånd. Fattar inte logiken.
Bra att din Martini inte fick utgå.
Låter bra med er dammsugare som sköter sig själv. Kanske kan du kopppla på en trasa för golvtorkning också.
Önskar dig en fin kväll.
Kanske med en nattmacka eller annat gott. "Det ska va gött att leva".

znogge sa...

Skulle jag åka kollektivt skulle jag definitivt välja att ha munskydd. Nya undersökningar visar att de har effekt så då får man göra vad man kan.

Hoppas det blir en bra start på den nya veckan!

Ama de casa sa...

Här är ju munskydden obligatoriska så fort man går ut. Kan kännas överdrivet ibland då när det inte finns en människa i närheten (utom den jag bor med). Och då brukar jag faktiskt fuska. Men skvallra inte! ;-)

Öl utan alkohol. Vad är det för mening med en sån? :-D

Ha en fin start på veckan!

Veiken sa...

Jag har munskydd hemma, men har inte använt något än, men det kommer väl. Jag har inte åkt kommunalt sedan vi kom från Thailand 26 mars. Tänker inte göra det heller under pandemin. Får väl använda apostlahästarna...
Hoppas skiten snart tar slut.
Öl dricker jag inte, men vin slinker ner.
Ha det fint i veckan!