måndag 16 november 2020

Tillbaka i saltgruvan denna måndag.

En saltgruva med decimerad personal, många hemma för att invänta svar på sina tester angående Covid-19. 
Administrativ personal arbetar hemifrån några dagar i veckan, rätt vad det är så är det helt tomt på avdelningen för administration, precis som det väl bör vara i tider som dessa.
Hade väl önskat att även jag hade kunnat arbeta hemifrån lite men det är som det är antar jag och skakar lite uppgivet på mitt huvud...jag blir nog aldrig nöjd ;)
   
En papperstidning minsann, den dimper väl ner i brevlådan en gång i veckan, nästan lite nostalgi för undertecknad som inte prenumererar på någon tidning alls.  

Snöstormen 95 där ja, ett halvår efter att vi gifte oss jag och frugan, tyckte det var ganska mysigt då men det förstås, jag var ju hemma i hemmets lugna vrå efter att ha tagit semester där.
Men vi kom inte ens ut genom ytterdörren, fick ta fönstervägen för att skotta fram ytterdörren.
Tänk vad liten människan är egentligen.

Men nu ska måndagskvällen "tröskas" igenom med allt vad det innebär.

Ha det bäst alla.
 
 

9 kommentarer:

BP sa...

Då är det väl bara en tidsfråga tills skolan ställer om till distansundervisning, eller... Kan tycka att det är aningen orättvist att lärare och assistenter så närvara på arbetsplatsen, medan administrativ personal får jobba på distans.
Göteborg Direkt är en identisk gratistidning som den vi hade i Täby "Täby Direkt". Men i stor-Stockholm köpte den andra gratistidningen Mitti upp Direkt efter sommaren, så nu är det bara Mitti som vi får.
Å en sådan snöstorm som 1995 vill du nog inte ha igen. Jag minns ett snarlikt snökaos från november 2016.

Veiken sa...

Ett ex tidningen du har ligger på vårt köksbord och väntar på att någon ska läsa den...
Vi var på varmare breddgrader när snön kom till stan. Jag ringde hen den dagen och fick veta vad som hänt. Tyvärr ger nog bilder och film inte ovädret någon rättvisa för jag är fortfarande förvånad över att nästan allt ställdes in för det lilla! Hahaa

Lotta sa...

Jag vill också jobba hemifrån. Men det hade jag nog inte velat ifall de delade ut brukare till oss i hemmet. Klart om jag hade fått välja vilken så kanske. Vi har ju i coh för sig en söt liten dam som jag kan ta med hem.
Vi får se ifall det kommer någon snö i år, för min del så kan kung Bore skippa den. Ge mig soooooool!!!!! Måste ha soooool!

Hoppas dina medarbetare inte testar possitivt.
Håll undan, håll ut!

Mot helgen!

Ingrid sa...

Jsg är så gammalmodig att jag fortfarande har papperstidning även om jag som regel redan har läst nyheterna på t ex helagotland.se, men jag vill sitta där vid köksbordet och bläddra, försedd med blyertspenna och suddgummi, redo att ta mig an sudoku och korsord. Det är livskvalité för mig.
Ha en fin tisdag!
/Ingrid

Ama de casa sa...

Papperstidning var det länge sen vi hade... Men jag har jobbat mot (eller snarare för ;-) ) dagstidningar i Sverige med programmering av annonsbokningssystem. Även driftssystem till tryckerier. Det var tider det... :-)

Ja, fy för såna där snöoväder! Dom ser vi sällan till här, fast det snöade faktiskt här i Torrevieja i januari 2017. Men det blev inga mängder. I Sierra Nevada har vi däremot till och med blivit insnöade så vi inte kunde åka hem :-D

Ha det gott!

Susanne sa...

Det låter som om skolarna kommer stänga ner efter jullovet, är glad att jag har en vuxen son så att jag kan arbeta hemifrån i lugn och ro.
Ha det gott

Bibbi sa...

Tack för dina värmande ord. Och så kommer jag in här och kan inte låta bli att fnissa lite. Av glädje.
Jag har inte kunnat lämna papperstidningen än. Är så mysigt med en sodoko och ett korsord till morgonkaffet

Det var länge sen jag behövde skotta mig ut :). Tycker det är skönare här i Smålandskusten där det inte kommer så mycket snö.

Var rädda om er nu i coronatider

Kramar

Znogge sa...

Jag önskar att jag hörde till gruppen som kan arbeta hemifrån men tyvärr är det inte så väl. Flera av kollegorna och sjuka och väntar på svar på sina tester så vi får väl se. Smittan är i alla fall lägre i Skåne denna vecka jämfört med förra vilket är skönt. Kanske börjar folk äntligen fatta ett och annat.

God kväll!

Ditte sa...

Ja. personal träffar ju många utanför jobbet också. Och är eleverna under 15 år så hörde jag på radion att de inte tillhör "risksmittarna". Värre med äldre. Men hur det egentligen är vet nog ingen.
Vi brukar då och då prenumerera på en papperstidning; Dagens Nyheter eller Svenska Dagbladet och vi gillar papperstidningar. Motsvarande den du har får vi här på lördagarna. "Södermalm Direkt".
Vad gäller snö i storstan blir det bara trassel och man kan inte ta sig ut för att snöröjningen är så bristfällig.
Ha det så bra du kan och hoppas dina kollegor inte är smittade. Men alla smittade blir ju turligt nog inte sjuka. Men oron finns ju.