söndag 1 november 2020

Den helgen gick alldeles för fort...

 kan ju jag känna men inget att göra åt, det är söndag kväll och här ska jag strax lägga mig i fosterställning och kvida över min otur att inte lyckats få in storvinsten på lotto. 
Nåja, det blir väl som det blir med den saken, någon gång ska det väl vara min tur att kunna pensionera mig åtminstone liiite i förväg ;)
 
Dagens delikata måltid bestående av grillad kyckling är på gång genom undertecknads försorg och även diskmaskinen har undertecknad lyckats tömma.
Dammsugning av lägenhet är också avklarad denna helg och skurning av golven likaså, har man katter så får man ju betala ett pris bestående dammsugning lite oftare än andra....antar jag iallafall....men det är värt sitt pris tycker vi.

 Ozzy i högform.

Flizan likaså.

Och Zillen inte att förglömma, vår äldsta idag efter att hans bror Zenith gick bort i somras.

 

Hoppas du har det fint min vän om det finns ett liv efter detta.
Miss you.

Men nu ska jag väl så småningom komma till ro inför natten och förbereda mig mentalt på en ny arbetsvecka med nya arbetsuppgifter.
Ha det fint alla därute. 
 
 
 
 


11 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Varför går helgerna alltid för fort??? Det är likadant som pensionär men å andra sidan gör det inte så mycket då ;)
Underbara kissar ni har <3
Ha det gott och lycka till med arbetsveckan!

BP sa...

Javisst ja, imorgon är ju din första riktiga dag på nya jobbet! Hoppas att det blir en positiv erfarenhet för din del, för mycket sämre än på det gamla stället kan det ju knappast bli.

Nä du pratar om Lotto tänker jag alltid på Lennart, som ju också spelade och inte bann han nåt heller... Har du fortfarande kontakt med honom? Har sett att han ibland kommenterar hos dig, men ytterst sällan. Hoppas iaf att han mår bra.

Ja, då önskar jag di en riktigt bra start på den nya veckan. Ser fram emot en "lägesrapport".

Ditte sa...

Låter som en behaglig söndag och skönt att få ordnat med de praktiska bestyren. Och vist blir det en del att dammsuga efter katterna. Men å andra sidan så bidrar de ju till det goda livet hos er.Så fina bilder och fina katter.
Önskar dig nu det bästa inför både morgondagen och de nya arbetsuppgifterna.
Ha det så bra du kan,

Ama de casa sa...

Visst får man dammsuga mer när man har katt(er) men det är det värt. Nu har vi ingen katt längre, men det är inte på grund av dammsugningen utan av andra anledningar (vi reser bort rätt mycket, till exempel).

Hoppas starten med dom nya arbetsuppgifterna blir hur bra som helst!

Ha det gott.

Susanne sa...

OMG, va mycket jobb en söndag, trodde söndag var en vilodag ;)
Ha det gott och hoppas första arbetsdagen varit bra.

http://www.veiken.se/ sa...

Vilka snyggingar ni har. Det blir säkert en massa extrajobb efter dom, men det är smällar ni får ta. Kan ni inte dressera dom till att sköta hushållet så ni slipper.
:)

Veiken sa...

det blev lite galet med adressen i förra kommentaren! Hahaha...

Susjos sa...

Ja, om man ändå kunde vinna på lotto, jag skulle gå i pension direkt...om det var mycket pengar!
Nåja, helgen är slut och jag är väldigt glad för det, men det är ju för att jag har jobbat hela helgen, så nu tar jag helg!
Hoppas måndagen på jobbet varit bra, och att veckan fortsätter så!
Ha det gott!

Susjos sa...

Bara jag igen... glömde ....så fina bilder på era katter ju!!!!

Lotta sa...

Du har ju fått massor av saker gjorda på din korta helg. Mat och städning är ju ett evighetsgöra. Min lurviga kompis drar in både skog och mark i sin långa tjocka päls. Ofta så borstar jag honom innan vi går in.
Snart är det helg igen, håll ut :-)

Fina era katter är!
Hörs!

znogge sa...

Vilka fina och härliga katter ni har!

God kväll!