lördag 26 december 2020

Annandag jul 2020.


Så fick man ju genomleva en julafton till och så även en juldag.
 Själva julafton bestod ju av god mat, lite gott i glasen och allt övrigt som hör till.
Jag och fru guldkrycka, helt underbart med lugn och ro, inga måsten, bara "vi" och god mat...perfekt.

Juldagen bestod väl för herr guldkrycka mest av "besök" i kylskåpet, tar ju alltid på mig den rollen, den som ser till att inga av resterna blir för gamla, en nog så viktig uppgift tycker jag ;)
Ljusen har brunnit ut för denna gången, nu är det bara minnena som finns kvar av denna jul, en jul bestående av lugn och ro precis som vi önskade.
 
Men nu är det ju Annandag jul, således är inte julen över ännu, men för undertecknad är det bara en dag att "slå ihjäl" tidsmässigt, frugan sitter i vardagsrummet och kollar på Mamma-mia del två som vi spelade in i dagarna här, själv håller jag till i köket vid datorn och kylskåpet, har ju några prinskorvar kvar att avlägsna från kylskåpet , bäst att hålla mig härute så ingen tar mitt arbete ifrån mig ;)
 
Men nu tillönskar jag er en fin avslutning av denna jul 2020.
Ha det bäst. 



7 kommentarer:

Znogge sa...

Då önskar jag dig/er en fin annandag jul ute i köket och i närheten av kylskåpet. Själv gillar jag inte julmat så jag avstår den platsen ;-)

Ha det gott!

BP sa...

Vilken fin stämningsfull bild - läckert!
Så du är en levande soptunna alltså;-) Då vi i stort sett avstod från (för mycket) julmat har vi bara lite gubbröra och sillsallad kvar, och det är nog jag som får offra sig. Men bäst före datum är vid Trettondagen, så det är inte så brådis;-)
Imorgon är söndag och du slipper återvända till jobbet på måndag. Det ska du väl fira:-)

Susjos sa...

Proppmätt är jag, ser också till att resterna blir uppätna! Nu ska jag vidare mot jobbet, inte dumt alls, då får maken äta upp godiset själv, jag orkar inte mer nu!
Ha en fortsatt trevlig och mumsande annandag jul!

Ditte sa...

Ja, en lugn jul blev det. Väldigt lugn. Vi är ju tämligen ovana med att vara hemma och någon julmänniska är jag inte. Men det har en speciell historia...
Var glad när julafton var över men jag träffade de mina via Zoom och vi kunde ses digitalt. Bra alternativ.
Vi åt lite julmat på julafton till lunch men sen blev det annat som vi gillar bättre. En del skaldjur.
Önskar dig och fru Guldkrycka fortsatt fina dagar. Och bra att du tar hand om resterna.
Ha det allra bäst.

Ama de casa sa...

Haha! Det är bra att du tar dina arbetsuppgifter på fullaste allvar :-D

Ha nu ett underbart upplopp på detta märkliga år!

Ingrid sa...

Jag har också några prinskorvar som bör konsumeras, så dem tar jag nog till lunch i dag.
Jag önskar dig och frugan en fin fortsättning på helgerna!
Kram, Ingrid

Veiken sa...

Jag håller med dig till 100%. En fantastiskt härlig jul bara gubben och jag. Ungen stress, ingen press. Något bra detta skitår.
Däremot hoppar jag över kylskåpsrensningen. Tur att det finns folk som fixar det!
God Fortsättning!