söndag 20 december 2020

Fjärde advent 2020.

Så har Anders Jallai åter givit ut en bok i serien med "Modin", nummer elva i ordningen.

 Laddade ner den som ljudbok, 99, av fosterlandets valuta, kronor, 99 väl använda kronor i min värld.
 Har väl kommit 90 minuter in i handlingen sen jag köpte den, lite annat som pockat på uppmärksamhet denna veckan så det får bli ett projekt under ledigheten att lyssna färdigt på den.
 
Årets julklapp från min arbetsgivare, lite förnödenheter med inriktning mot julen denna gång.
Tacksamt att vår ledning avstod från presenten bestående av två biobiljetter som alla skolor tydligen erbjöds istället för det traditionsenliga Lisebergskortet.
Jag menar, ursäkta svordomen, men vem fan vill gå på bio i dessa tider?
 
Bra gjort av vår ledning kände jag.
 
Ha en fin fortsättning på dagen nu denna fjärde advent.

 
 
 

7 kommentarer:

BP sa...

Känner igen namnet på författaren, för visst har du skrivit om honom förut!?
Alltid kul med sådana julklappar istället för bio- eller blomstercheckar eller annat krafs som man aldrig använder. Jättekul att ni fick julklappar över huvud taget med tanke på artikeln i Läsaren som du länkade till igår.
Önskar dig en härlig första dag av din semester imorgon:-)

Ingrid sa...

Er ledning har tagit sitt ansvar, det är tydligt!
Hoppas att du har en trevlig fjärde advent1
/Ingrid

badtant.bloggo.nu sa...

Vi fick en Jultallrik på valfri restaurang i Härnösand och ett presentkort på 250:- som gäller på affärer här i stan. Bra tänkt för då går ju pengarna till restauranger/affärerna i kommunen. Fick ett presentkort på 500:- till semestern oxå. Riktigt generöst tycker jag. Njut nu av det som är kvar av Söndagen.
Kramen

badtant.bloggo.nu sa...

Vi fick en Jultallrik på valfri restaurang i Härnösand och ett presentkort på 250:- som gäller på affärer här i stan. Bra tänkt för då går ju pengarna till restauranger/affärerna i kommunen. Fick ett presentkort på 500:- till semestern oxå. Riktigt generöst tycker jag. Njut nu av det som är kvar av Söndagen.
Kramen

Ditte sa...

Tack för boktipset!Såg att den fanns på "Storytel" så ska lyssna på den efter den bok jag lyssnar på nu.
Kan även rekommendera Pascal Engmans "Änkorna". En riktigt bra deckare det också.
Trevligt med en julklapp från din arbetsgivare. Och med lite "gott". Bra tänkt där!
Önskar dig en fin kväll och en bra start på veckan.
Ha det så bra du kan.

Susjos sa...

Så nu har din julledighet börjat, va härligt! Å grattis till julklappen!
Någon julklapp från landstinget har vi inte fått på en herrans massa år. Förr i tiden fick vi en liten almanacka varje jul.
Men i år har det hänt något, sjukhusdirektören tyckte att vi alla var värda en julklapp, och som det har jobbats i år, framför allt på IVA, så är det ju en fin gest. Vi har fått välja mellan väldigt fina saker på nätet, allt från Orreforsglas till fina plädar och träningskläder, mycket tog snabbt slut, men man har lång tid på sig att välja, och flera saker ska komma in igen enligt honom. Jag hann beställa fina ullplädar, få se om de hinner komma innan jul?

Ha det nu toppenskönt på din julledighet!
Jag ska försöka njuta av mina lediga nätter mellan nattpassen, och ser fram emot en ledig vecka efter julhelgen!

Ama de casa sa...

Det var verkligen en toppenbra julklapp! Jag minns inte ens när jag var på bio senast. Ja, förutom dom utomhusbiosarna vi kollat in på våra kryssningar då :-)

Ha en fin start på veckan!