måndag 21 december 2020

Måndag några dagar innan julafton.....

 innebar ju ett inplanerat besök hos diabetessköterskan på vår vårdcentral, det gick väl sådär men med goda förklaringar och mitt finaste leende så kom jag undan ganska bra iallafall ;)
Blodtrycket var helt ok efter andra försöket då jag hostade till lite under det första och hamnade på 155.
Men nu har jag inga inplanerade saker innan nyårsafton, julskinkan från gårdssällskapet är griljerad och provsmakad, ypperligt fina grejer det där, den förra vi köpte från någon internetbutik var ju skräp i jämförelse.
Riktigt gott.
 
Passade på att beställa hem lite från Mat.se till nyår idag när jag nu ändå var igång, ja, de hade ingen leveransdag innan söndag så då får vi väl räkna det som till nyår.
 
Men nu är det kväll igen, skulle ju städat lite dag men det får väl vänta till imorgon, så jäkla bråttom är det ju inte. ;)

Ha en fin afton alla.

 







4 kommentarer:

BP sa...

Ja, det blev väl för mycket glögg och/eller julmust för dig de senaste veckorna skulle jag gissa;-) Men ändå bra att du kom lindrigt undan. Jag menar även som diabetiker ska man väl få synda lite då och då, och julen är just en sådan tid.

Kul att ni är så nöjda med julskinkan.

Städning - den kan alltid vänta. Men vi har ju förstås inga katter och katthår överallt;-)

Ditte sa...

Bra att du fick till blodtrycket. Men det blir ju så ibland att det stiger när någon utomstående ska ta det.
Perfekt med en riktigt bra skinka. Och det är ju stor skillnad på dem. Absolut! Bra att du smakat och nu vet att den är bra. Smart att beställa hem maten till nyår också-
Önskar dig en fin kväll.
Ha det så bra du kan.

Susjos sa...

Skönt att besöket på Vårdcentralen är avklarat. Å så fint att skinkan smakade gott!
Då kan julen börja hos dej!
HA det gott!

Ama de casa sa...

Skönt att du grejade testerna med kanske bara nåt enstaka pekfinger.

Julskinkan såg supergod ut! Här blir det ingen julskinka i år, men jag tror jag kommer att överleva ändå ;-)

Städning går alltid att skjuta upp. Fast nu har vi väldigt rena golv eftersom Anders älskar sin nya sladdlösa dammsugare :-D

Ha det gott!