tisdag 29 december 2020

Så här i mellandagarna.

 Mellandagsrean tycks enligt medierna pågå för fullt, dock "Covid-anpassad" av handlarna, har inte begett mig ner till stan för att inspektera detta då jag ju min vana trogen inte är intresserad av reor, vill jag ha något köper jag det ändå även utan rea.
Sedan så är det ju så att jag helt enkelt inte vågar bege mig ner, vill inte åka på Coviden igen och vill heller inte vara smittspridare.
 
Idag har jag tolv dagar kvar av min ledighet, kämpar med mig själv för att inte tänka på allt som är arbetsrelaterat, det var ju ingen bra stämning när vi gick på vår ledighet.
Man undrar ju hur allt detta ska gå.
 
Men jag kämpar väl vidare med att inte tänka på det där, lite svårt är det men det fungerar väl hyfsat. 
Har ju fullt upp här med att förbereda Nyårsfirandet, det hjälper ju lite.
Tog ju dessutom på mig glasögonen här i köket, det som man inte ska göra om man inte vill ha en massa arbete, så nu blir det att skrubba lite golvlister, fan, jag lär mig aldrig ;)
 
Men först lite julmust och något gott under läppen, ha det bäst alla.


7 kommentarer:

Znogge sa...

Ha ha, vad har vi sagt om glasögonen i köket ;-) Nåja, det känns skönt när det är gjort.
Här blir det inte heller någon rea för vår del. Däremot börjar jag bara nio lediga dagar kvar vilket känns så där...

Ha det gott!

Herr Nilssons Fru sa...

Jag kan skryta med att jag bara varit på mellandagsrea en gång i livet, en stor besvikelse så ja jag har inte varit i år heller. Vi har några på jobbet som har/har haft Covid19, all verkar fått de väldigt lindrigt. Jag har inte varit där och träffat dem, vi är inte i samma hus o får inte gå till varandra men jag har ju jobbat hemma så. Man får hoppas man slipper det. Tror du man kan få det igen alltså att du skulle kunna få det igen nu, läskigt i så fall. Hoppas du inte var allt för sjuk.
Gott slut och Gott nytt år.
Kramiz

Ingrid sa...

Nyputsade glasögon eller solsken - det är lika illa bådadera om man tänker på nivån på städningen.
Ha ett riktigt gott slut på det här skitåret och ett Gott nytt år!
/Ingrid

Ditte sa...

Håller helt med dig. Jag skulle aldrig ens få för mig att köpa något bara för att det är rea. Jag handlar när jag vill och om jag vill. Och inte ens utan corona har jag gett mig ut på några reor.
Himla otur att du tog på dig glasögonen...Men du får ta till en belöning när du har fejat klart.

Ha det så bra du kan. Och lämna nu jobbet i tankarna.

BP sa...

Har faktiskt inte varit i Täby Centrum sedan den 23 december, men ska palla mig dit eller på Nyårsafton för att handla lite nyårsmat.
Om du har haft Covid har du antikroppar i minst 6 månader. Som jag har förstått det så smittar du inte andra heller under den tiden. Men skitsamma. Så roligt är det ju inte att trängas i Nordstan eller Täby Centrum;-)

Tänk inte på jobbet. Det kan du göra när "återkomsten" till saltgruvan närmar sig, och det är ju ändå 12 dagar kvar.

Nej, man ska inte titta ned alltför ofta, varken med eller utan glasögon. Men tack vara att det är så himla mörkt ute ser man betydligt mindre damm med mera på golvet;-)

Ama de casa sa...

Vi har tack och lov ett ganska mönstrat stengolv som gör att man inte ser skräpet på det. Sen har vi ju mattor, men eftersom Anders älskar sin nya dammsugare så är det inte heller nåt problem :-)

Skingra nu tankarna i (minst) 12 dagar till och njut av tillvaron!

Ha det gott :-)

Ama de casa sa...

Ha nu en fin nyårsafton och ett Gott Nytt År!