söndag 13 december 2020

Lucia 2020.

Vecka 51 är ju på ingång, sista veckan innan ett långt lov inleds för mig, ska villigt erkänna att jag var nära att skaffa intyg för att slippa denna veckan men vad vore det för sätt?
Så jäkla illa är det ju inte att gå till arbetet när man nu ändå är frisk.
Vi har hög frånvaro där, jättehög, så man behövs ju trots allt.
(Men det hade skönt att vara hemma)

Lucia handlar det väl om idag, vill minnas att jag var stjärngosse en gång när jag gick i årskurs två för så längesedan, men redan då insåg jag att det där med att klä ut sig inte var min grej.
Jag tycker än idag att jag borde fått vara regissör istället, det konstnärliga utförandet lämnade ju lite övrigt att önska minst sagt ;)
 
Ärligt talat har jag aldrig firat Lucia egentligen, förutom yrkesmässigt när knoddarna har haft sitt årliga luciatåg på skolan förstås.
Hade helst sluppit det med men man måste ju fullgöra sina plikter gentemot fosterlandet, skam vore väl annars.
Men i år hade de bara en film om Lucia i klassrummen, lussekatter och saft, hoppas det var gott ;)


Men nu ska denna eftermiddag och  kväll läggas till handlingarna liksom hela denna vecka.
 
Tillönskar er alla en fin kväll.

8 kommentarer:

BP sa...

Javisst ja, du är ju frisk igen. Himla skönt egentligen om man tänker på alla som legat i respirator i veckor och fortfarande lider av sviterna av detta eländiga virus. Å en vecka går ju fort, så att vara lojal mot kollegorna är nog inte helt fel. Så förutseende du var förresten när du tog ut "extra" semester över jul och nyår.
Ta nu en lussekatt och en stärkande glögg denna Luciadag! Åsså önskar jag dig en bra start på din sista arbetsvecka detta år.

Ditte sa...

Skönt att du är frisk igen och säkert behövs du i skolan. Kanske med ett visir på.
Vad gäller Lucia har jag ofta haft dubbelt upp. Dels med skolklasser och dels med döttrarna- Ja, klasserna har jag ju inte direkt tränat sång med men jag har varit bra på det organisatoriska och att få ordning på "gänget" du vet killar i 15 års åldern med strutar och i tomtedräkt kan kräva sin kvinna.
Önskar dig nu en fin kväll och bra start på veckan.
Och den fina bilden piggar upp och känns hoppfull.

Veiken sa...

Traditioner ska man ju bevara, men ju längre tiden går desto mindre tycker jag att dom betyder. Det är säker mig det är fel på.
Skönt att få ett härligt jullov - en tradition man inte ska tulla på! Hahah!

Ama de casa sa...

Skönt med en lång ledighet att se fram emot, du ska se att denna vecka snart är över och du kan njuta av din ledighet :-)

Lucia i år blev verkligen annorlunda. Precis som det mesta detta märkliga år.

Ha en bra start på upploppsveckan!

Znogge sa...

Så skönt att du är frisk igen och att det blev så lindrigt som det blev. Nu är det inte långt kvar så håll ut den sista arbetsveckan!

Ha ett bra upplopp!

Susanne sa...

I år fick många följa sina barn via Teams, men det verkade barnen gilla för det hade vinkats hej vilt :)

Susjos sa...

Så skönt att du är frisk nu, denna vecka kommer nog att rusa fram! Jag ser fram emot en vecka ledigt efter jul, men nyår blir nog en annorlunda historia i år, inte så mycket partajande tyvärr!
HA det fortsatt gott!

Herr Nilssons Fru sa...

Vad härligt du är frisk. Önskar jag såg ut som vanligt, bara att få sminka sig lite vore kul :)
Lucia såg jag ingen alls i år.
Bara två veckor kvar till jul - de går extra fort nu.
Kramiz