fredag 5 februari 2021

Helg.

Man ska väl inte gnälla, det finns de som har det värre på sin arbetsplats än oss läste jag under bloggrundan härom dagen.

18 anställda hemma igår hos oss, inte fullt så många idag men veckan har varit "knaper" när det gäller bemanning.
I onsdags vad det mest vikarier som höll uppe verksamheten, men även de är ju mindre än vi skulle behöva.
Nästa vecka blir förhoppningsvis bättre på den fronten.
 
 Startrek ja, inte många av mina läsare som är "inne" på det har jag förstått, lovar försöka hålla det till ett minimum här i fortsättningen ;)
Denna helgen blir det "Raskens" istället med Sven wollter, en klassiker som inte går av för hackor direkt, den där Vilhelm Moberg var inte så dum alls.
Rid i natt heter ju ett annat av Wilhelm Mobergs mästerverk som blivit både tv-serie och film.
TV-serien såg jag när den gick på tv, idag går den att streama på SVT-play.

Men nu ska jag ställa mig till förfogande inför dagens matlagningsbestyr, ett mästerverk i matväg blir min uppgift för denna kväll ;)

Ha det fint alla.



7 kommentarer:

Ingrid sa...

Nu blev jag ju väldigt nyfiken! Vad är det för mästerverk du ska skapa till kvällen?
Lycka till!
/Ingrid

Znogge sa...

När 18 anställda av den ordinarie personalen är borta då är det skarpt läge skulle jag vilja säga. Att få tag på så många vikarier brukar vara en utopi. Hoppas verkligen det ar lugnat sig till nästa vecka.

Oj då, det låter spännande med kvällens anrättning! En aladåb eller en skaldjursplatå ;-)

Ha en riktigt bra helg och smaklig måltid oavsett vad som serveras!

BP sa...

Jag blev också nyfiken på din mästerverk på tallriken;-)
Ett manfall på 18 personer skulle jag också kalla skarpt läge, precis som Znogge säger. Men ni kan uppenbarligen trolla. Har en granne som är taxichaffis i vanliga fall. Men det kan han ju inte leva på just nu. Så han vikarierar som lärare. Han får hur många erbjudanden som helst har jag förstått.
Du får hemskt gärna skriva mera om Startrek eller andra ämnen som intresserar just dig. Jag menar, det är ju det som är så roligt med olika ämnen på de olika bloggarna. Man lär sig väldigt mycket nytt faktiskt:-)
Ha en toppen helg!

Ditte sa...

Skönt med helg! Men sicken vecka! Undrar hur det ens är möjligt att ha någon verksamhet igång. Utgår från att cheferna också är på "golvet".
Vad gäller Startreck är jag dåligt bevandrad men Moberg har jag både läst och sett. Och Raskens med Sven Wolter är ju en bra klassiker. I mitt tycke.
Tycker absolut att du ska skriva om det du gillar och som BP skrev det är ju genom olikheterna man lär sig.
Spännande med kvällens mat. Här blev det hämtpizza efter att jag medverkat till att hjälpa en svan som frusit fast. (Att ringa på hjälp....)
Trevlig kväll.

Susjos sa...

Skönt med helg kan jag förstå! Men jösses så många borta på ditt arbete, då funkar det väl inte??!
Såklart ska du skriva om det du gillar, det är ju då bloggen blir personlig.
Raskens minns jag knappt, men Sven Wollter glömmer man inte!
Jag blir också nyfiken på vad det lagades till i köket ikväll?

Här blev det en ny maträtt: Marinerad kyckling med quinoasallad, smakade mycket bra!
I morgon börjar äntligen Melodifestivalen, lite glitter och glamour behövs i februari månad om du frågar mej.
Men vad vi ska äta till middag i morgon vet jag inte ännu, tål att funderas på!
HA en fortsatt skön helg!

http://kraka.moah.se sa...

Inte lätt med så många personal borta. Vi får besvärligt när någon enstaka saknas. Nu är det i alla fall helg och jag är faktiskt ledig. Kommer inte att jobba så många helger tror jag. Vad det beror på är en lång historia med olika konflikter inblandade. Det gör att många som förut ville vara lediga på helgerna inte vill jobba på vardagarna. För min del kvittar det vilka dagar/nätter jag jobbar. Ibland är det väldigt skönt att vara timanställd och helt utanför arbetsplatsens konflikter och bråk.

Ha en fin lördag!

Ama de casa sa...

Oj... Det var verkligen ett stort manfall, hoppas det blir bättre nästa vecka!

Raskens följde jag slaviskt då när det begav sig, men har inte sett serien sen dess.

Sen gillar jag inte klipphängare, men jag får väl sjå mig och vänta/hoppas på att mästerverket dyker upp här i bloggen :-D

Ha en fortsatt fin helg!