lördag 6 februari 2021

Lördag 2021-02-05.

Våra värmeelement här på femte våningen är nu i full gång igen, förutom ett på vår toalett.
Lufta det är inte vårt bord då den anordningen skapade ett litet helsike för VVS-personalen som var här i veckan.
Vi får väl se om det kommer igång i helgen på egen hand.
 Nu ska bara elementen vi lånade hämtas antar jag, allt redo för återlämning.
Vi tackar för lånet.
Men några "rör" ska tydligen bytas här i vår lägenhet också fick vi ju en lapp om i vår brevlåda.
Det är ju tur att man har en hustru som är pensionär och kan ta hand om det, hade varit lite knepigt att stanna hemma två veckor bara för detta, fast det förstås, det finns tydligen andra möjligheter enligt "lappen" i brevlådan.
Förmodar att det handlar om att de vill kunna gå in utan att vi är hemma.
Nä, tur att fru Guldkrycka är hemma säger jag bara.
 
Gårdagens mästerverk då, ja, det bestod av lövbiff med egengjorda pommes och egengjord bearnaise, den blir ju så mycket godare om man gör den själv.
En lite sallad till det och lyckan var fullkomlig ;)

Idag får det väl bli en "bullens pilsnerkorv med mos" tror jag.
Lite av en favorit hos oss här när man inte orkar att anstränga sig mer än nödvändigt.
 
Ozzy och jag tillönskar er alla en fin fortsättning på lördagen.
Ha det bäst.
 

 
.


 
 

 

7 kommentarer:

Ditte sa...

Skönt att värmen är åter. Och bra att rören ska bytas. Bökigt blir dte ju att passa men samtidigt tur att fru Guldkrycka är hemma och kan ha ett öga på jobbet.
Gårdagens mat lät riktigt god så visst går det bra med "Bullens" korv idag och potatismos. Absolut. Kanske en öl därtill.
Önskar er en trevlig kväll.
Ha det så bra ni kan.

LillaSyster sa...

Härliga katten =) ser nästan ut som här, det sovs nästan hela dagen och även om natten - det är fantastiskt hur mycket man kan sova som katt när det är iskallt ute. Snabbt ut och göra det som måstes för att sedan äta och sova igen.... Men jag vet det kommer andra tider....katten är ute mer än inne vissa månader och man går och oroar sig för att något har hänt. Tja så är det att ha katt =) Man vet aldrig. Nya rör, ja det känns ju alltid bäst att vara hemma när man har hantverkare - så är det ju. Din mat lät ju urgod hemgjort är ju bäst! Men idag tryter inspirationen på att laga mat - det får bli take away och sponsra någon i covidtider. Ha en fin lördagskväll!

Znogge sa...

Så bra att din fru kan vara hemma när arbetet ska göras. Det underlättar en del känner jag. Hemgjord bearnaise har jag aldrig vågat mig på men det är kanske dags att testa. Här blir det pizza från vår lokala hofleverantör och det brukar bli bra. Så fin Ozzy är!

God lördag till er!

BP sa...

Ni har det ju just nu ännu kallare än vad vi nollåttor har det, så utan fungerande värme med låneelement eller original elementen är ju uteslutet.

Roligt förresten att Du bor på Meteorgatan, för i vårt bostadsområde finns Meteorvägen. Olika hus/gator här med namn tagen från rymdfenomen. Rätt kul tycker jag.

Å två veckors arbete i din lägenhet. Huset ni bor i är ju ungefär lika gammalt som vårt. Så det är kanske dags för stambyte respektive relining. När det gjordes stambyte här stack vi frivilligt i hela 6 veckor till Spanien. Bästa beslutet ever kan jag säga.

Men hos dig behöver dom ju bara två veckor, så jag utgår ifrån att det kanske blir relining. Gissar att du bloggar om det sedan. Perfekt bloggfoder ju;-)

Egengjorda pommes har jag gjort, men aldrig bearnaisesås. Det finns ju så goda varianter att köpa nuförtiden, och vi är ju så lata;-)

Susjos sa...

Verkligen tur att fru Guldkrycka är hemma, underlättar ju!
Mums med lövbiff egenhändigt gjorda pommes och bea!
Har aldrig gjort egen bearnaisesås, en som äter det till nästan varje måltid är min man, han är galen i bea och köper Lohmanders bea, det finns alltid i kylskåpet!
Bullens pilsnerkorv var det längesedan jag åt, men den är ju supergod!
Ozzy ser ut att trivas där på väskan, så fin så.
Ha en fortsatt trevlig helg!

Lotta sa...

Vilken god måltid som du fick till. Mos med pilsnerkorv smakar smaskens också om man vill göra annat än hänga vid spisen en längre tid. Snabbt och lätt. Nu ska jag inte tänka på mat, för jag är såååå hungrig. Får vänta med att äta tills jag kommer hem från jobbet. Tur ni fått ordning på värmen, frysa vill man ju inte när man är inomhus.
Finaste Ozzy, jag önskar er en underbar söndag :-)

Ama de casa sa...

Se där kom ju upplösningen av klipphängaren - lät väldans gott! Fast Bullens med mos är ju inte dumt det heller :-)

Skönt att det är ordning på värmen igen. Eller nästan ordning i alla fall.

Ha en finfin söndag!