lördag 13 februari 2021

Helgen är kommen....

 och här sitter jag och pustar ut.

Laptopens internet fungerar igen efter att "någonting" gick snett i mitten av veckan, det fick bli en ominstallation.
Vad som gick snett har jag ingen aning om, den bara "dog".
 
Vårt kulturhus börjar faktisk likna ett hus, dagsfärsk bild följer här, naturligtvis med en sådan där kran som BP gillar ;) 

Ja, taket ser ut som ett tak iallafall, lite annat återstår ju att få upp.
Men ändå.


Nu ska en lördag avnjutas här som hos er andra, en del arbetar, en del är lediga, som jag.
Hur som helst så är det lördag och ikväll är det "Mello" igen.
Jodå, jag sitter där allt som så många andra även om intresset är ganska svalt, men jag sitter där och det är ju det som räknas ;)

Värmen stängdes ju av igen, nya rör, precis som BP skrev om, skulle in i systemet, relining.

Nu ska det tydligen vara klart iallafall även om det inte sätts igång förrän på måndag, för säkerhets skull så att inget går åt pipsvängen och börjar läcka.
Snygga rör blev det ju där, men som frugan sa, lite damm bara så är det lika illa som det brukar vara ;)


En kran till i närområdet, tvärs över torget här där de bygger nya hus, varsågod BP.

Ha det bäst alla nu.


8 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag såg på Mello i lördags och ska de det en chans i dag också. Få se hur länge jag har tålamod med det.
Ha en skön helg!
/Ingrid

Znogge sa...

Vi kommer att titta även i dag för det hör liksom till. Tittar man inte har man inget att gnälla över i morgon i bloggen ;-)

Ha en härlig lördagskväll!

BP sa...

Yummie, yummie! Det inlägget är då helt i min smak:-) Så gulligt av dig att tänka på mig och min förkärlek för lyftkranar. Å visst är dom mäktiga och läckra:-) Tusen tack för länken och "presenterna"!

Det ska bli kul att se när kulturhuset är klart - perfekt bloggfoder ju:-)

Så smidigt med relining istället för stambyte. Okej, relining håller "bara" i 25 år, medan stambyte har en "garanti" på 40 år. Ingenting som varken du eller jag kommer att uppleva. Jo kanske du då;-)

Har Mellon i bakgrunden. Låt nummer 3 hade nämligen en anknytning till min bästis Yvonnes körsyster, så jag lovade att lyssna. Yvonne fick lov att rösta på killarna också. Det slipper jag - suck!

Ditte sa...

Fint att du fick igång din lap top. Ja, man vet aldrig vad som är fel bara att det är det. Kul att kulturhuset är på G. Något att titta på och följa.
Även här blir det lite "Mello" så att man är uppdaterad.
Grattis till de nya rören-
Önskar dig en fin kväll.

Ama de casa sa...

Jobbigt när datorer krånglar, dom SKA bara funka, det är den enda uppgiften dom har ju! ;-) Skönt att du fick till det ändå.

Jag som har varit värsta Schlagernörden i hela mitt liv, jag tittade inte ens igår. Det är verkligen konstiga och annorlunda tider nu...
(Kaaan tänkas att jag kollar på webben sen, där går det ju i alla fall att snabbspola ;-) ).

Ha en fin Alla hjärtans dag!

http://kraka.moah.se sa...

Datorer och internet är en gåta. För mig har plötsligt kameran på zoom slutat funggera. Trots att alla inställningar är rätt.
Du får ha en bra söndag!

Susjos sa...

Skönt att datorn funkar igen, och att nya rör är på plats. Kul att frugan fick ha fjärrkontrollen under melodifestivalen, hihi...progamledarna var ju så roliga igår, bidragen var det lite si och så med, men jag gissade nästan rätt!
Ha nu en bra start på veckan, är det sportlov denna vecka för er?

Veiken sa...

Aha, det ska bli ett kulturhus. Vi åker förbi där när vi ska till Willys i Partille. Då fick jag reda på det. Tack!
Konstigt att vi har missat det!
Ha det fint!