måndag 8 februari 2021

Skotorksuppsättning är inte min grej.

 Så anlände då herr och fru Guldkrycka in i detta århundrade när det gäller teknik, en st skotork uppmonterad i hallen.

    Men, två stycken undrar kanske ni?
Jo, det har ju sin egen lilla historia.

En dag kom herr guldkrycka hem med blöta skor, ni vet när den där snön började vräka ner över fosterlandets mitt.
Glad i hågen beställde frun en skotork online men efter en hel vecka hade ännu inget hänt med beställningen så fru guldkrycka gjorde en ny beställning hos ett annat företag, nu jäklar skulle det beställas skotork.
Resultatet?
Två stycken av nämnda produkt.
Tur de inte var så dyra och nog förtjänar väl frugans ena grabb med familj en ny skotork?
Jomenvisst, så får det bli.
Men det gick ju bra till sist detta, nu fattas bara att snön försvinner helt så jag har ansträngt mig i onödan.
De obligatoriska svordomarna vid hantverk av detta slag infann sig naturligtvis, det skulle inte fungera annars, eller hur? ;)

Nu får det bli en "Kall" tycker jag.

Ha det bäst alla.

10 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Som du brukar säga - så kan det gå:-)
Har faktiskt aldrig sett en skotork förut. Åt andra sidan har jag inga skor som blir blöta heller. Eller det kanske jag har, men jag har för vana att inte laka i/med vattenpölar;-)

Bra gjort att du lyckades montera ihop manicken. Du verkar inte heller vara alltför tekniskt begåvad. Skönt, då känner jag mig mindre ensam;-)

Ditte sa...

Säkert blir de som får den ena skotorken glada -Bra jobbat att få ihop den ni ska ha.Och en och annan svordom här nästa till vid tekniska sysslor-
Skotork har jag använt i fjällen till pjäxor. Men dessa har varit monterade.
Hoppas nu att snön är kvar ett tag till så du får valuta för pengarna.
Ha det bra!
Trevlig kväll.

LillaSyster sa...

Bra jobbat!
Helt klart förtjänat en kall =)

Susjos sa...

En fiffig mackapär! Såg en sådan för första gången när vi var uppe i Järvsö och åkte skidor, då hade en av tjejerna med sig en sådan, och det var ju perfekt för att få slalompjäxorna torra inuti (hur de nu kunde bli blöta, de sitter ju stenhårt på foten!)
Smart att ge bort en, nu när ni fick två!
Ha en fortsatt bra vecka, såklart är du värd en kall!

Znogge sa...

Ha ha, ja som det kan bli men nu slipper ni i alla fall gå med våta skor!

Ha det gott!

Ingrid sa...

Så bra att ni lyckades placera skotork nr 2 och slapp sända den i retur. Grattis till att du nu slipper gå med våta skor.
Ha en fin fortsättning på veckan!
/Ingrid

Ama de casa sa...

Duktigt jobbat!
Svägerskan införskaffade en sån där skotork och den funkade jättebra.
Nu hoppas jag att du får riktigt läskigt slaskväder så du får nytta av den också ;-)
Sen vi installerade AC-n så har "naturvärmen" varit så bra att vi knappt har behövt använda den. Men snart blir det tokvarmt och då kommer vi säkerligen att ha jättestor nytta av den.

Hoppas den Kalla satt bra!

Ha det fint!

Veiken sa...

Jag känner igen det där när saker ska monteras. När grabben vår var liten och tittade på sin pappa som höll på att montera. Kommentar från telningen: Efter en massa jävlar och en massa fan brukar det bli bra! Så sant som det är sagt!!!
Hoppas nu att skovärmaren funkar så är det ju perfekt!

Gubben sa...

Ser ut att gått hur bra som helst!

Lotta sa...

Skotork! Vilken bra idé! Har alldeles glömt bort att sådana ting finns. Jag vet att du vill ha vår men lite slask till står du säkert ut med nu när du kan få skorna torra tills nästa gång du ska ut.

Ha det bäst!