söndag 21 februari 2021

Helgen närmar sig sitt slut...

 som den ju alltid gör efter några dagar av vila oavsett hur man arbetar, en del har ju sin "helg" mitt i veckan.
 
I veckan hade jag medarbetarsamtal med min biträdande rektor, digitalt naturligtvis så som sig bör i dessa tider.
Själv satt jag i ett tomt klassrum och vi gick igenom allt som man ska gå igenom.
Längtar ju tillbaka till mina "gamla" arbetsuppgifter och hon skulle se vad de kunde göra för att tillmötesgå mina önskemål.
Man ska ju syssla med det som man är bäst på, allt annat är bara knepigt tycker jag någonstans inom mig.

Melodifestival igår ja, jodå, jag satt där som en lydig pojke precis som man ska, en medborgerlig skyldighet ju.
Dessutom tror jag att den där "Tusse" har världens chans att ro detta iland även om jag håller på "Lillasyster" av ren lojalitet. ;)

Men nu ska jag krypa ihop i fosterställning och kvida högljutt över att lottogudarna ej heller denna gång gav mig ledighet för resten av livet ;)

Zillen tillönskar er en fin fortsättning på dagen.


Vi ses.





10 kommentarer:

Znogge sa...

Visst ska man göra det som man är bäst på men det är lätt att råka ut för nya arbetsuppgifter. Vår vaktmästare fick vikariera för hemkunskapsläraren förrförra veckan och det var då det brann i hemkunskapssalen.

Tusses låt var okej men inte min favorit. Själv gillade jag nummer 6 bäst.

Tyvärr hamnade inte storvinsten här heller...

God söndag!

Ingrid sa...

Jag såg första deltävlingen av Mello, men nu har jag gett upp det. Det finns annat i livet faktiskt.
Det där med att bli förmögen på spel är verkligen en kamp. Jag lyckades på Keno en gång, men sedan dess är det bara kört.
Ha en fin söndag!

LillaSyster sa...

Zillen så gullig!
Att få lottogudarna på sin sida det är nog nästan som om att be om det omöjliga......men man vet ju aldrig. Bättre lycka nästa gång!

BP sa...

Ja, snart är helgen över igen. Helger har en förmåga att gå över väldigt snabbt tycker jag.
Sedan blev jag ju aningen förbryllad igen. Nu när du har förklarat vad en elevassistent gör så trodde jag ju at det var det du höll på med. Men nu verkar du har bytt arbetsuppgifter. Så vad gör du nu då?! Du får inte göra mig så förvirrad, tänk på min gamla hjärna;-)
Såg bara Perelli igår och snabbspolningen. Så jag får nog inte uttala mig. Tusse var ju söt men... Gillade hårdrockgruppen och "Space dressen" en av tjejerna hade på sig.
Önskar di en bra början på den ny veckan!

http://kraka.moah.se sa...

Jag skolkade, som alltid, från Mello. Det är inget för mig, annat var det förr.
Zillen ser ut att ha det bra. Klappa från mig.
Har du haft, eller ska du ha, sportlov? Borde väl veta eftersom jag läser din blogg. Men det är så många lärare som bloggar att jag tappar kollen ibland.

Lotta sa...

haha.... tack för kvällens skratt. Nästa gång som du spelar på Lotto så kan du ju ange rätt siffror så ska du se att du kan gå in på rektorns kontor och snyta dig i gardinen. Jag är inte riktigt säker på att jag slutar jobba om jag vunnit en massa pengar, men det kan ju vara så att jag tröstar mig med det eftersom jag aldrig kommer att vinna något. Jag hade mello på i bakgrunden på jobbet. Tusss var grym, jag tror att han ligger bra till.

Jag önskar Zillen med familj en bra natt!

Åke sa...

Jag tog inte min medborgerlig medskyldighet, men såg lite i efterskott på det mellan pauserna. Grabbarna från Sörbäcken är mina favoriter, så jag ångrar mig lite där. Men Charlotte är bara så bra med sin röst. Hon har kämpat bra igenom livet. Jobbat hårt sedan barnsben. Pappa hennes satte hon vid traktorn i unga år (antingen var hon 4 eller 6 år)

Ditte sa...

Instämmer helt att man på ett jobb ska göra det man är bäst på. Hoppas du nu kan få gehör med det du förde fram.
Mellotittande blev det här också. Och jag tycker konceptet vinner på att inte ha publik. Nu blir det ju artisterna.
"Tusse" som jag av namnet att döma trodde var en hon, var ju en han och riktigt bra.
Himla trist med ditt lotto. Blev inte bättre här.
Önskar dig en bra start på veckan.

Ama de casa sa...

Hoppas att det där tillmötesgåendet går hela vägen så du får göra det du är bäst på. Det blir bäst så, det hörs ju i själva uttalandet.

Schlagern snabbspolade jag mig igenom igår och var inte speciellt impad (särskilt INTE av "programledarna"!) men jag tyckte ändå att rätt låtar gick vidare.

Ha en fin start på veckan!

Susjos sa...

Vann inget på mina trisslotter heller, vi fortsätter väl ändå med att tippa och skrapa, en vacker dag så...
Ja, visst var Tusse bra i Mello, många tror att han har en chans att vinna, jag måste höra låten en gång till, men han har en väldigt bra röst!
Ha det gott!