söndag 21 mars 2021

Söndagen är här igen....

 och den sedvanliga måndagsångesten kommer väl att infinna sig framåt kvällen.
Hoppas det dröjer så länge som möjligt ;)
Frukosten intagen i form av kokt ägg och fralla med ost nedsköljt med det obligatoriska kaffet plus ett glas apelsinjuice.
Nu står man sig väl fram till middagen, lunch avstår vi gärna, räcker så bra med en kaffe med macka där med.
 
Vulkanerna på Island har vaknat till igen ju, minns några filmer jag och frugan sett med inriktning emot just vulkaner, "katastroffilmer" kallas det väl.
Spännande filmer men i verkligheten är det ju bara otrevligt.
Denna gång var det tydligen ingen fara på taket enligt media.
Man får vara tacksam för det, människan är allt väldigt liten när det kommer till den beryktade kritan.
 
Lets  dance hade premiär igår, frugan ville se det och själv orkade jag inte förpassa mig in till min egen tv.
Såg inte så mycket av det ändå då jag hade fullt upp med facebook, instagram och youtube.
Men visst sneglade jag ibland på deltagarna, tur de berättade lite om vad deltagarna var kända för annars hade jag inte haft en aning angående vissa av dem.
Nästa lördag ska jag vara förutseende nog att förpassa mig in till min egen tv i god tid innan jag "försoffats" för kvällen ;)

Ha en fin avslutning på helgen gott folk.
 

 PS: Gårdagens vinst, alltid en tröst ;)

 

 

 
 

10 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, nu är söndagen här och helgen går som vanligt på tok för fort! Grattis till lottovinsten :D Allt är bättre än inget får man väl säga!

God söndag!

LillaSyster sa...

Grattis till vinsten =) Nästa gång kanske det även är ett par nollor efter? =)
Måndagsångest, du ta tag i det. För det är inte kul att leva med ångest för att gå till jobbet, då är det dags att byta jobb. Jag vet, jag har testat i juni 2006 fick det vara nog - jag checkade ut från förskolans värld efter 14år och kastade mig in i 6 månaders heltidsstudier. Januari 2007 startade jag eget, nu är det slut på måndagsångest! Jag älskar mitt nya jobb som massageterapeut. Massa nya spännande möten, folk som är tacksamma för vad man gör för dem! Så sadla om eller se till att få det bättre på platsen du är =) Ha en bra söndag, här blåser det storm..... och Let´s dance såg inte vi heller tur att det finns Netflix.

Ingrid sa...

Det var ju en riktigt storvinst! Grattis till den!
De sista åren har jag vunnit som mest mellan 18 och 24 kronor.
Ha en skön söndagskväll!
/Ingrid

BP sa...

Grattis till lottovinsten! Drygt 200 spänn borde räcka till två plattor, nästan i alla fall;-)
Två varma måltider per dag är en för mycket. Håller helt med.

Såg den exploderande isländska vulkanen på tv - otroligt vackert och spännande att titta på, men mindre roligt att bo i närheten. Men som du säger, den här gången var utbrottet under kontroll. Personligen skulle jag inte vilja bo i närheten av en vulkan...

Har aldrig sett Let's dance, men zappade igår kväll och såg Carola med någon. Sedan såg jag betygen och lyssnade på killen som jag tror heter Irwing, då zappade jag vidare. Nej, det programmet är inte heller nåt för mig. Men "Tunna blå linjen" klockan 21 ikväll är helt i min smak.

Önskar dig en lugn vecka!

Ditte sa...

Grattis till din Lottovinst. Alltid något.
Ja, söndagen lider mot sitt slut och en ny vecka står för dörren.
Hoppas på lite mer vår men det är ju inget man kan påverka.
Illa med vulkanen på Island men hoppas den stillar sig. Minns så väl askmolnet för många år sedan.
Let´s dance tittade vi på och jag tycker det är ganska roligt. Men jag kan förstå om du inte är intresserad att du byter tv nästa vecka.
Önskar dig en bra start på veckan.


Susjos sa...

Kul att få vinna lite på Lotto, stort grattis!
Trist nog så missade jag "Lets dance", inte för att jag brukar följa det slaviskt, men lite kul är det. Men jag hade det ju mysigt på vårt Spahotell, och jag lovar,deras frukostar går inte av för hackor! Äggröra, stekt bacon, ost i alla former, gott bröd,salami och skinka, apelsinjuice (dock inte färskpressad, men god ändå!) Yoghurt och filmjölk olika flingor och musli...mums, man blev proppmätt!

Ha nu en fin start på veckan!

Lotta sa...

Grattis till vinsten! Alltid något.
Jag tittade på Lets dance, de är grymt duktiga som kan lär in så snabbt. Jag gillar alla dessa fina kläder som de dansar runt i, Carola vad såååååå fin i sin klänning. Klart att du ska hålla frugan sällskap nästa lördag.
Då var det ny vecka igen :-)
Ha det gott!

http://kraka.moah.se sa...

Grattis till vinsten! Nu kan du bjuda frugan på något gott. Hemma alltså, men det passar ju bra så här i pestens tid.
Let's dance har jag inte sett sedan 2005 tror jag. Hade en jobbarkompis, som själv sysslat med tävlingsdans, som ville se det när vi hade en ledig stund. Hon fick titta ifred om det gick och jag tog hand om ringningarna från hennes patienter vid behov. Motsvarande gällde vid Kommissarie Rex, som gick på den tiden. Då fick jag i möjligaste mån en egen stund vid TV:n.

Ha en bra måndag och start på nya veckan!

Ama de casa sa...

Nuförtiden har jag alls ingen ångest inför måndagar, det är skönt att äga sin egen tid :-)

Det börjar nog ta slut med danssugna kändisar, flera var okända även för mig. Men sen fick ju TV4 jackpot när Carola ville kasta sig ut i dansens virvlar :-)

Ha en fin start på veckan!

Veiken sa...

Nu är det redan tisdag och du har i denna timma troligen fixat 30% av den här veckan.
Vi slötittar på Let's Dance. Ibland gillar vi det vi ser andra gånger vill man nästan slänga ut den där bildapparaten även kallad TV!