måndag 5 april 2021

Annandag påsk 2021.

Egentligen är det ju måndag men en ledig sådan, tacksam för alla dessa högtider där man slipper åka iväg till kneget och istället kan ta en kaffe och njuta av sin "egentid" utan krav på prestation yrkesmässigt.
Planeringen yrkesmässigt denna vecka består av lite allt möjligt som jag skrivit här tidigare, känns riktigt bra att arbeta med något annat än det vanliga, när man nu ändå måste vara där.
 
Men nu är då påsken över för denna gång, mycket god mat har det varit.
Lite för mycket blev det nästan där ett tag, inte maten i första hand utan det där "godiset" som det ju näst intill är en medborgerlig skyldighet att trycka i sig.
Men nu blir det att hålla sig ifrån sådant där ett tag, snart dags att besöka diabetessköterskan igen, tur det inte var på tisdag ;)
Idag blir det "Foodora" som får stå för maten, det blir en riktigt god hamburgare med pommes från en av våra lokala pizzerior, en klassiker för undertecknad och förbaskat bra gjord vilket inte alltid är fallet på alla pizzerior.

 Nu har man ju haft abstinens en längre tid när det gäller resor, hoppas verkligen att vi åtminstone nästa år kan resa igen, längtar ju så efter fina vyer, hotellfrukostar och lite värme. Bilden är från Kanarieöarna 2016.
 
                                                     Tillönskar er en härlig avslutning av årets påsk.
Ha det bäst.


 

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Visst längtar man efter att få resa någonstans snart. Jag har en resa till Mallorca, direktflyg från visby, inbokad i slutet av september. Få se om jag kommer iväg eller måste avboka.....
Ha en behaglig annandag!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Här sitter det en till och längtar till Kanarieöarna......jag har faktiskt bokat resa.... frågan är ju bara om vi kommer iväg? Anledningen till att jag bokat resa är att julresan vart inställd och då bokade vi en ny resa för pengarna vi betalt in. Men till december ska det väl ändå gå att få resa igen. Har varit mycket godis här också... kommer nog att ha lite abstinens någon dag eller två. Får väl äta naturell mandel som godis. Idag har vi alla väder igen, blåst, sol, regn, hagel och snöstorm för en stund sedan....Det längsta jag varit ute idag är till soptunnan...... riktigt inneväder tycker vi alla på Skogsliden Elvis ligger och sover i soffan Busan är kelsjuk.. maken spelar TVspel och jag gör lite av varje. Kanske skulle ta tag i styrktvätten nu. Ha det skönt och njut av den lediga måndagen =)

BP sa...

Säger bara Foodora eller Wolt - ungefär samma sak = de levererar mat till dörren. Mycket välkommen i dessa tider. Läste att det går riktigt, riktigt bra för dessa två företag. Förstår inte riktigt att det kan gå så bra med tanke på hur lite de tar betalt för utkörningen, men det gläder mig att just denna näringsgren går bra.

Gissar att du redan käkat din hamburgare och är proppmätt nu;-) Önskar dig en lugn vecka!

Ditte sa...

Visst kan man längta bort. Har en hel del resmål jag fortfarande vill besöka och några till ska jag nog hinna med.
Skönt att du haft en bra ledighet. Och bra att du jobbat med lite annat. Trevligt med omväxling.
Trevligt och gott med Foodora som levererar middagen. Hoppas det smakade bra.
Önskar dig en fin kväll och en bra start på nästa vecka.

Susjos sa...

Å vilken ljuvlig bild från Gran Canaria! Vi avbokade en resa dit i vår, men har ombokat till nästa vår, men hoppas på att kunna åka kanske till hösten?
Skönt med en ledig måndag förstår jag, jag njuter av några lediga dagar nu, inte helt fel!
Ha en bra start på veckan!

Veiken sa...

Påsken kom och gick helt utan att lämna några spår hos oss i det här huset!
Ja du, vi är många som vill ut och röra på oss nu, men vi måste vänta ett tag till. Sedan blir det åka av! Om det så bara blir till Mölndal eller liknande!

Ama de casa sa...

Vi är nog många som längtar efter att få resa nu... Fast vi sitter ju rätt bra till här i Spanien trots allt. Lite utflykter piggar också upp :-)

Ha det gott!

Susanne sa...

Jag längtar så mycket efter att åka utomlands.