söndag 4 april 2021

Påskdagen 2021.

 Så gick den sista laxen tillsammans med de sista äggen för denna påsk, löjrommen likaså.
En liten köttbit till det och lyckan var fullkomlig ;)
Nu får det vara slut med helgmaten för denna gång.
Lite film, lite levande ljus tillsammans med en snus, ja, fullkomlig lycka vet jag inte just där, men ganska så trevligt ändå om man säger så ;)

 Skulle väl kunnat redovisa lite världsliga nyheter här för att upplysa er om helgens händelser i media, men jag insåg att det mest var otrevligheter, jag ska bespara er det och istället tillönska er en fin kväll denna påskdag 2021.

Ha det jättefint alla.

5 kommentarer:

Susjos sa...

Låter som en perfekt dag och bra avslut på påsken.
Vi har sill kvar i massor, vet inte om vi kommer att äta upp allt, tror jag får åka till syster med en del rester!
Rester blev det till middag idag, och jag tror vi har rester kvar även till i morgon! Fick så mycket mat med den där påskbuffén som jag beställde för 8 personer, vi blev ju "bara" 7 stycken ( jag vet, man ska inte samlas så många, men gränsen är väl 10 st?) Har oöppnade förpackningar av den fänkålsgravade laxen som var ljuvligt god.
Nu snart dags för natt nr 2 på jobbet...
Ha en skön ledig Annandag påsk!

BP sa...

Är det inte en påskdag kvar???!!! Annandag Påsk imorgon eller... Å vad ska du äta då. Säg inte rester, för ni har ju käkat upp allt ni hade;-)
Sedan lyckades du med en rim också - ljus tillsammans med en snus:-) Bra där!
Helgens händelse i media. Ja, det enda som är kvar i mitt lilla huvud är väl killen som körde ihjäl en polis vid Capitol Hill. Skönt att polisen lyckades skjuta honom. Sorry, men så tänker jag.
Sedan lyckades man ju få loss containerfartyget i Suezkanalen (kolla Susjos bidrag till Skyltsöndag idag. Hon la upp världens roligaste skylt som syftar just på den "incidenten".

Ja, så har vi ju eländet i Myanmar också och en tredje lockdown i Frankrike.

Så japp, jag förstår att du avstod från världsnyheterna, men det där med fartyget var ju positivt och hade ingenting med politik att göra;-)

Ha en bra måndag nu, varken det är annandag eller inte;-)

Ingrid sa...

Det räcker så bra med din hälsning. Otrevliga nyheter finns det överallt för den som är sugen på det.
Ha en fin fortsättning på helgen, för ännu har vi ju annandagen kvar.
/Ingrid

Znogge sa...

Ja, nu är det slut på utsvävningarna här med :D Var sak har sin tid helt enkelt!

God annandag!

Ama de casa sa...

Lät inte dumt det där, fast snuset avstår jag :-)

Ha en härlig annan dag denna annandag :-D