måndag 26 april 2021

Första och sista arbetsdagen denna vecka avklarad.

 Och det var väl "värre än värst" som jag fick information om förra veckan, en kaffe med några kollegor bekräftade detta.
Själv är jag ju i vår lilla "bubbla" på grundsärskolan med två mindre klasser så man är ganska så avskärmad från övriga verksamheten, man märker inte av det så mycket, men mycket frånvaro på hela skolan idag
Men det är nog så knepigt där också, speciellt med mycket frånvaro som även vi hade idag, tur vi fick vikarier.
Tungt arbete inom skolan är det ju oavsett var man befinner sig, på vår skola oerhört tungt.
 
Men nu blir det några läkarbesök med frugan resten av denna veckan, hon får f.o.m idag inte äta annat än "flytande" inför kontrollen av innanmätet, ingen återkomst av cancer är ju vad vi vill tro och hoppas på, lite nervös är man ju men det ska väl gå bra hoppas vi.
 
Själv har jag ett läkarmöte på torsdag av mindre allvarlig karaktär, återstår att se vad det leder till också.
Zillen säger god afton.
 
  Men nu blir det lite kaffe, ha det fint allihopa.
 
 

7 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, skolans värld är minst sagt tuff och det är sällan det går som på räls. Fick mail av min kollega och det hade varit kaos i dag.
Hoppas att din frus undersökningar går bra och att ni får glädjande besked. Dock kan jag förstå att det känns lite oroligt.

God kväll!

Geddfish ♥ sa...

Min äldsta dotter är lärare och det är tufft där, som på alla andra skolor. Hon jobbar med visir på. Det frestar på på alla sätt och vis, den här smittan.
Hoppas proverna är bra för din fru!
Trevlig kväll!

BP sa...

Ja, det var ju en kort arbetsvecka. En dag, nästan att du kanske får abstinensbesvär, men bara nästan;-)
Nu håller jag alla tummar och tår för frugan din. Gissar att det är en koloskopi hon ska gå igenom. Förstår att det är aningen nervöst, men hon verkar ju må superbra (du har iaf inte berättat nåt annat) så det lär nog gå bra.
Ska bli intressant vad din läkare tycker om ditt "skick" så, men du får nog också godkänt vill jag tro i alla fall;-)
Ha en trevlig kväll nu!

Ditte sa...

Skoljobbbet är tufft och så var det ju redan innan pandemin dök upp. Sedan beror det ju mycket på vilken ledning som finns hur det hela ter sig. Och givetvis elevunderlaget och deras föräldrar. En skola ä ren skola och inte en fritidsgård.
Önskar nu att fru Guldkryckas undersökningar och även provsvaren blir positiva och att så blir fallet även för dig.
Håller tummarna för att ni båda genomgår besiktningen med plus i kanten.
Ha det så bra ni kan.

Ama de casa sa...

Gomorron Zillen! :-)
Det lät som en lagom lång arbetsvecka, synd bara på kaoset som verkar råda.

Håller tummarna - hårt! - för att allt är okej med frugan! Och även med dig såklart.

Ha en braig dag!

Veiken sa...

Det är fantastiskt att det finns folk som går in med hull och hår för sitt arbete på skolor idag! Det är ingen picknick i parken. Situationen för alla i skolorna måste lösas på något sätt!
Jag hoppas verkligen att din fru får ett glädjande svar! Ge henne en kram från mig!

Lotta sa...

Det är tufft nu för många som jobbar med människor. Det är som om man vill suga ur den sista lilla energi som finns innan semestern. Hoppas allt var bra med frugan.
Zillen är söt som socker :-)

Hörs!