fredag 2 april 2021

Långfredag 2021.

Långfredag med Covid-19 innebär för undertecknad med hustru att vi blir hemma istället för familjemiddagen vi haft som tradition sen några år.
Det får bli lite löjrom, lax, ägg och sill mm vid köksbordet denna gång.
Inte så illa om jag får säga det själv.
Löjrommen  kommer sig efter inspiration av Susjos i  förra veckan, tackar för detta.
Inte ofta vi äter det men nu var det liksom dags, ska bli riktigt gott och kan bli en återkommande ingrediens i vårt påskfirande om det blir som jag tror.
 
Studiedagen igår då, ja, vad ska man säga?
Medioker kan man väl beskriva den som om man vill, slätstruken.
Men det var ju en arbetsdag det med, som så många andra studiedagar före den.
Man ska väl inte gnälla ;)

 Vi fick ju iallafall tårta och sötsaker till förmiddagsfikat, inte illa 9.30 på en torsdag.

Men nu är det långfredag, får se till att fira den här i hemmets lugna vrå, ingen familjemiddag i år heller, men nästa år ska vi väl kunna återgå till de vanliga familjetraditionerna.

Tillönskar er en glad påsk.

PS: 10 kr läggs till förmögenheten i madrassen, snart blir det pension ;)





 
.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Grattis till vinsten, många bäckar små ;-)
Tyvärr har studiedagar en tendens till att vara ganska så mediokra så det har jag vant mig vid.

Hoppas ni får en riktigt Glad påsk även om traditionerna inte kan hållas vid liv i år heller!

Ha det gott!

Åke sa...

Grattis till vinsten, säkrast är madrassen så inte våra politiker omvandlar dem. Traditionerna blir inte lika i år här heller. Ett barn är hemma. det andra är det tänkt att vi ska till imorgon... men jag tror det kommit käppar i hjulet (förkylda barn finnes där) Vi får alla göra det bästa av situationen. En fortsatt trevlig påsk nu!

LillaSyster sa...

Grattis till vinsten! Vi får väl hoppas att alla som vill kan fira jul ihop. För till midsommar kommer vi ju inte hinna bli vaccinerade. Men det är bara att göra det bästa av situationen. Löjrom låter mycket gott! Själva har vi beställt tre rätters från en utav stadens bättre restauranger, vi ska hämta maten imorgon. Det var lax till förrätt, lamm till huvudrätt och någon hasselnötsmousse har jag för mig till dessert. Idag blir det hemgjord Jansson. Glad Påsk på dig, här regnar det på bra nu, men tidigare har det varit soligt om än lite kyligt

Ingrid sa...

Grattis till vinsten!
Den passade ju bra nu när påsken är här och kassarna man bär hem från butiken kostar multum.
Glad Påsk!
/Ingrid

BP sa...

Vad du har tur med dina spelinsatser på sistone:-) Stort GRATTIS. Du vet - många bäckar små...
Hoppas påskmiddagen var lyckad, men är det löjrom inblandad så brukar middagar vara lyckade, tycker jag i alla fall:-)
Prinsesstårta är illa, ännu värre klockan 09:30. Ja, du vet ju hur mycket jag gillar marsipan - NOT;-)

Har en fortsatt fin påskhelg och njut av långledigheten.

Ditte sa...

Nej, några stora sammankomster nu ska man nog undvika. Tycker ert upplägg vad gäller mat verkar väldans bra och gott. Löjrom kan ju verkligen lysa upp. Både till smak och utseende.
Studiedagar ka ju verkligen variera men under alla mina dryga 30 år i skolan kan jag nog säga att jag upplevt kanske 10-15 bra studiedagar. Och några av dem riktigt bra. Övriga har varit mest varit att sitta av tiden.
Önskar dig grattis till vinsten.
Önskar dig en trevlig fortsatt påskhelg.

Susjos sa...

Grattis till vinsten och tack för länken! Så kul att du beställde lite löjrom efter mitt inlägg, det är inte dumt på påskbordet!
Förra påsken blev middagen med familjen inställd, i år kunde vi inte låta bli, kanske lite vanskligt...men några kramar blev det inte, och handsprit fanns att tillgå.
Resten av påsken tillbringar jag på jobbet...
men önskar dej en fortsatt Glad Påskhelg!

Ama de casa sa...

Jag tycker du ska konsultera en bankman och få råd om hur du bäst investerar vinsten. Madrassen är nog inte den bästa placeringen ;-) Fast det är viktigt att du inte spenderar alla slantarna på en endaste gång, så här i påsktider kan man trycka på att man inte ska lägga alla äggen i samma korg :-D

Vi har ju hittat löjrom även här nere och har en guldgruva i frysen. Det tog 18 år innan den lyxen dök upp i en skandinavisk affär här :-D

Ha en fortsatt glad påskhelg!