torsdag 29 april 2021

Lite bättre iallafall.

 Trimningen av min dator blev ju som den blev, totalt värdelöst.
Lösningen fick bli en ominstallation av hela operativsystemet och nu fungerar allt som det ska igen.
En ominstallation vill man ju helst inte göra, en del saker försvinner och en massa tid tar det ju.
Naturligtvis, min vana trogen, så började jag efter 19.00 igår med detta, jaja, ska det smidas så ska det ju smidas medan järnet är varmt ;)
Klockan ett i natt tycktes det vara klart men då hade jag redan sovit nästan två timmar, det blir ju så när man korkat nog börjar med en ominstallation alltför sent på kvällen.
Men, som skrivet ovan, nu fungerar det hyfsat bra igen.

Skönt att ha semester är det ju, även om det är pga frugans olika läkarbesök och ett annat sådant besök för mig själv, vilket förresten avlöpte väl idag, återbesök bokat till slutet av Maj.
Ett annat besök lär det väl bli för mig hos företagshälsovården så småningom, det var ju inte samma läkare idag så recept får jag väl förnyat vid nästa besök.

"Online" eller "besök", det avgör man själv tydligen.
Men är det bara ett recept det gäller så är ju online lika bra.

Nu blir det kvällsfika här ;)

Tillönskar er en fin kväll.


8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ni får ju lite tid tillsammans =) Njut av kvällsfikat, här blir det mat.

BP sa...

Du är lite som jag där. Jag menar innan klockan 21 vill man ju använda dator, det vill säga man kan absolut INTE göra en ominstallation eller nåt annat livsnödvändigt. Alltså måste man göra det efter man slutat använda datorn.
Min nyligen införskaffade dator kan inte ominstalleras - tror jag. Windows gör allt "automatiskt".
Fiffigt med företagshälsovårdens online eller besök. Så lång har varken min husläkare, vårdcentralen eller andra läkare kommit än här. Okej, företagshälsovård har jag ju inte längre som pensionär.

Fantastiskt skönt att även ditt återbesök gick bra:-)

Ha en skön kväll du med!

Ditte sa...

Bra att din ominstallation fungerade. Men visst tar det tid och man vet ju inte vad som händer på vägen. Hoppas du har det mesta kvar. Är nog lika illa när man än gör denna tidskrävande operation.
Bra att du är ledig en del i veckan och läkarbesök är nog så viktiga. Fint att du är med fru Guldkrycka som stöd. Absolut en trygghet.
Även hos oss kan man på VC välja om man vill ses digitalt eller på plats. Jag har hitintills valt att gå dit. Men skulle jag behöva ett recept hade jag gjort det via nätet.
Önskar dig en fin fortsatt kväll.

Geddfish ♥ sa...

Så fint när man ställer upp för varandra. Så självklart tycker jag.
Det är kärlek.
Min nya laptop gör jag inget med. Min gamla stationära harv den pukade jag rätt friskt. Sista installationen var Linux. Problemfritt, men lite svagt.
Ha en fin kväll!

Ingrid sa...

Så bra att ominstallationen gick igenom till slut. Hoppas att du kommer att känna dig nojd med resultatet.
Ha en fin kväll!

Susjos sa...

Skönt med semester! Å så fint att det fixade sig med datorn!
HA nu en trevlig Valborg!

Ama de casa sa...

Duktigt jobbat med trimningen!
Skönt också att läkarbesöken har avlöpt väl.

Ha en härlig valborgsmässoafton!

znogge sa...

Så skönt att ominstallationen fungerade som den skulle i alla fall.
Jag håller med Geddfish om att det är viktigt att man ställer upp för varandra. En självklarhet helt enkelt. Skönt att ditt läkarbesök gick bra. Nu hoppas jag att ni får en fin Valborgsmässoafton!

Ha det gott och försök att njuta av ledigheten!