söndag 11 april 2021

Ny vecka på ingång.

 Dags för ett nytt inlägg på denna blogg.
 
En ny vecka alltså och här sitter jag med en rinnande näsa och hostar betänkligt.
Ska man bege sig till kneget imorgon?
Hade ju covid i december så då borde det ju inte vara det, men vem vet?
Man ska ju vara försiktig säger de även om man tex är vaccinerad.
Vi får väl se imorgon hur det blir.

Mediciner har jag ju, samlar inför nästa pandemi redan,  tro mig, det kommer flera efter denna. Men en förkylning bör man ju kunna klara av redan nu iallafall.

En gåva till oss från frugans dotter, ikväll ska vi för första gången sen "Lokets" dagar spela bingolotto, inte min grej alls, kan hända jag låter frugan ta hand om det helt på egen hand men vi får väl se.
Kanske man kan vinna en t-shirt iallafall, om det ännu finns med i vinstplanen ;)
 


 
Den utlovade bilden då, ståtlig den där, synd att väderleken var lite grå och trist så bilden inte blev sitt bästa idag.
 
Men nu gott folk ska jag inta soffan, dags för siesta.

Ha det fint.

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Du ta och stanna hemma imorgon om du inte är piggelin. ingen som tackar dig för att du är på jobbet, när du inte är på topp. Gillar flygplatsen på Gran Canaria, den är lagom stor, den skulle jag våga flyga till och från själv =) Krya på dig!

Znogge sa...

Jag tycker att du ska stanna hemma. En släkting till mig fick Covid-19 två gånger inom loppet av fyra månader så inget är säkert.

Krya på!

Susjos sa...

Hoppsan så mycket mediciner då har i lager, perfekt, då klarar du dej ett tag. Men som sagt, är du förkyld så ska du nog stanna hemma i morgon.
Bingolotto var länge sedan, brukar spela den 23/12, men förra året jobbade ju jag den kvällen. Lycka till ikväll, och krya på dej!
BP kommer att gilla din byggkran!
Ha det gott!

BP sa...

Visst ja, du är ju en prepper! Men kom ihåg att även mediciner har ett bäst före datum... Åsså tror du på Rennie vid sura uppstötningar ser jag;-) Det gör min man också.
Är du förkyld ska du stanna hemma och testa dig. Det säger Anders Tegnell. Då ska du lyda;-)

Har sett Bingolotto en enda gång, och det var nog premiäravsnittet med Loket. Var inte min grej heller...

Ha en bra början på veckan, trots förkylning... eller på grund av den. Du älskar ju inte ditt jobb direkt, så några dagar hemma är kanske inte så dumt;-)

Ingrid sa...

Lycka till!

Ditte sa...

Stanna du hemma och se efter morgondagen hur det är. Man vet aldrig.
Önskar er lycka till på Bingon. Vem vet, ni kanske har god lycka i spelet.
Häftig bild med kranen och ståtlig är den verkligen.
Ha det så bra du kan och hoppa du snart är piggare.

Ama de casa sa...

Hoppas du har kryat på dig och att ni vann storkovan igår!

Ha en fin start på veckan :-)

Lotta sa...

Det var ett gediget medicinskåp. Då vet jag vem man ska ta kontakt med ifall man behöver något. Du hade lite av varje där.

Va rädd om dig!