söndag 31 oktober 2021

Sista oktoberdagen 2021 är det ju idag....

 och en ganska trist månad vädermässigt är över för denna gång.
Nån snö lär vi väl knappast få se skymten av än på länge här nere på västkusten men med förra årets snökaos i hyfsat färskt minne så kanske man ska vara tacksam om det dröjer ett tag till ;)
Fint var det ju men när bussen inte kom fram på vägarna så blev det ju som det blev.
Kom försent två ggr pga snön ju, inget jag uppskattar, fick äta min frukostmacka på bussen uppkopplad på möte via min Iphone sista snöovädret där.

Fick ni ställt om klockorna nu då gott folk?
Vi har ju två väggklockor i lägenheten så där fick man ju göra det manuellt men allt annat slår om automatiskt, tacksamt för undertecknad.

Vintertid du sköna, välkommen då antar jag. ;)

Från skolan då, själv tolkar jag det mest som en trappa jag klättrar uppför varje morgon när klockan ringer, jomen, jag brukar ta mig upp till sist ;)

Ha det fint nu alla.




7 kommentarer:

Susjos sa...

Ja, nu kommer november med stora steg, inte min favoritmånad precis, men hoppas råda bot på det och har fått semester nu i november...gissa om jag ser fram emot det!
Snön får vi hoppas dröjer eller hur?!
Haha, din sista skylt där, underbar , och du brukar ju komma upp ur sängen till sist!
Ha en fortsatt fin söndag!

BP sa...

Om du tyckte att vädret i oktober var trist då lär du inte bli överraskad av november dito. Här var det faktiskt rätt så okej den här månaden. Om inte annat var det riktigt varmt mellan 10-13 grader under dagen. Så jag klagar inte (än). Det var till och med rätt så soligt den sista veckan.
Om jag hatar nåt så är det trappor. Uppför - YUCK. Nedför helt okej, även om experterna säger att det är sämre för knäena... Din lilla stege var rätt så rolig tycker jag. Det ligger ju en viss sanning i teckningen om man säger så.
Önskar dig en riktigt bra början på veckan, gärna utan kaos;-)

LillaSyster sa...

Du snön får gärna vänta.....välkommen den 23 december och får gärna gå av i mitten av januari om du frågar mig =) Bra jobbat med trappan.

Åke sa...

Ja klockorna ja, nu ställer de mesta om sig själv. Utom köksklockan då, men det fick bli idag då vi kom hem. Jag har heller ingen snö på mina breddgrader… men kommer nog snart hoppas jag.

Ditte sa...

Jag var ju i Spanien en del av oktober och hade då sommar. Och hemma här har det varit ganska ok i oktober. Snön kan gärna vänta till december och jag hoppas på en solig november. Men hoppas kan man ju,
Klockorna som skulle ställas om manuellt ordnade maken. Men önskar att man snart slipper omställningar av klockan. Uppför har jag idag svårt att ta mig eftersom rygg och höfter krånglar. Men måste jag så har jag en stark vilja. och är envis. Nerför är det lättare.
Önskar dig en trevlig kväll och en bra start på veckan.

Anki sa...

Skönt så länge snön håller sig borta!
Jag gillar din trappa där ... härligt att ta sig upp på topp!

Ama de casa sa...

Nån snö förväntar jag mig inte här heller, har inte snöat här sen januari 2017 (ickillipickilli-lite, men ändock snö). Innan dess var det 91 år sen det kom nån snö i Torrevieja.

Alla klockor är omställda, den som stod på terrassen och väntade på en Frankfurt-signal fick vi ställa om manuellt till slut när tålamodet tröt. I och för sig har vi inte ställt om tiden i undervattenskameran, men vem vet vilken tidzon vi befinner oss i när den kommer till användning nästa gång?

Nu är november här - ha en braig start på den nya månaden!