måndag 1 november 2021

Måndag igen blev det ju...

 och det var ju ganska skönt ändå att vi bara har lovskola för de som behöver det och att föräldrarna många ggr piskar dem till att gå till skolan i tre dagar på sitt höstlov.
Det är ju dock väldigt bra för ungarna detta, en chans att få till det med sina betyg i tid.
Inte så kul kanske att som elev behöva gå på lovskola men ack så bra för dem, och för samhället i stort.

Visste inte om jag skulle ha med detta att göra detta lov, det finns ju så mycket annat som måste göras, städning, slänga kasserade möbler, laga trasiga möbler, ja, listan kan göras lång, återstår att se hur resten av veckan avlöper.
Skönt med en mjukstart iallafall när det gäller min återgång till högstadiet trots att jag längtat dit länge nu.
Dagen gick i dessa tecken, lite skruvdragning och en kaffe med jämna mellanrum.
Klagar inte alls, rätt så förträffligt tycker jag. ;)

Ha det bäst nu.









9 kommentarer:

Znogge sa...

Även om lovskolan kanske inte är så rolig så är det bra att den finns och kan öka elevernas möjlighet att få ett godkänt betyg. Därför tycker jag det är bra att föräldrarna tvingar dit dem för att komma in på gymnasiet är viktigt.

Det lät som om din dag varit ganska så behaglig i alla fall.

Ha en bra kväll!

Geddfish ♥ sa...

Det verkar som om du har en glad måndag och trivs.
Idag har jag inte gjort många knop men det kommer till kvällen.
Ha det så gott fortsättningsvis.

LillaSyster sa...

En bra kompis har du ju också med namnet Bosch =) Hoppas att även du får några lediga dagar

BP sa...

Är lite (positivt) förvånad att föräldrarna "piskar" sina ungar att gå på lovskola. Låter bra det! Antar att föräldrarna insett att ungarna ändå bara dräller runt utan att göra nåt vettigt. Då är det bättre att de gör nåt vettigt i skolan.
Trodde såklart att såväl du som dina lärarkollegor också var lediga den här veckan, men där har jag uppenbarligen fel.
Har aningen svårt att föreställa mig Guldkryckan med en borrmaskin hí handen måste jag medge. Fördom, jag vet.
Önskar dig en lugn mjukstart-vecka på högstadiet:-)

Ditte sa...

Bra att lovskolan finns. Men hade ungarna jobbat på och föräldrarna sett till att de gjorde både läxor och varit på plats hade de kanske kunnat vara lediga nu. Men sen finns det ju de som behöver extra ändå trots att de alltid ärpå plats och gnetar på. Bra att personal ställer upp på detta. Kanske har de inga val.
Bra med lite mjukstart för dig och roligt att du efter lovet ska "tillbaka".
Ha det så bra du kan.

Ingrid sa...

Lovskola hade nog inte skadat, men det fanns inte på min tid. Då fick man läsa extra på NKI för att förkovra sig och få upp betygen. Allt var inte bättre förr....
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Även om du nu är tillbaks där du vill vara så är det ju alltid skönt med en mjukstart :-)

Ha det fortsatt gott!

Gunnel sa...

Bra att lovskola finns så de som behöver det kan få lite extra hjälp i lugnare takt.

Anna-Lena sa...

VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
Personliga lån (säkra och osäkra)
Företagslån (säkra och osäkra)
Konsolideringslån och många fler.
Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
Vi har ett lån till dig