lördag 6 november 2021

Helg vecka 44.....

 och efter två dagar på kneget under ensamhetens vingar, inte många där alls ju, så var det skönt att ta helg igår.
Slet med mig lite dokument hem för att läsa på lite om min nygamla avdelnings elever.
Med andra ord så gick jag hem redan 10.30 för att arbeta hemifrån istället, ska sjutton sitta där ensam och läsa när man inte behöver.
Hemma kan man ju dessutom ta ett glas vin eller två medan man plöjer igenom alla dokument. ;)
Fick ju anmält denna till vaktmästeriet, ja, inte spindeln förstås utan "grejen" där vi uppdaterar våra "taggar" som vi har för att komma in i klassrummen.
Visst lagade jag det provisoriskt som ett riktigt proffs?
Nja, det höll inte så länge men det är ju tanken som räknas ;)

Men nu ska jag ta och fixa några räkmackor åt mig och fru guldkrycka, några Gustav Adolf bakelser blev det inte, vi glömde av det helt, min diabetessköterska hade jublat om hon fått reda på det ;)

Ha det bäst nu alla.


10 kommentarer:

BP sa...

Visste väl det! Skrev ju i en tidigare kommentar att jag hade otroligt svårt för att föreställa mig Guldkryckan med olika verktyg i näven. Såååå rätt jag hade - hahaha! Den där dosan hade behövt gaffatejp gissar jag.
Räkmackor är bra för blodsockret. Det är whisky och vin också. Olika bakelser är det inte - hahaha! Ibland är det väldigt bra med ett selektivt minne;-)

Så du börjar med "skarpt läge" i skolan nästa vecka. Det ska bli kul att läsa hur du trivs på din nygamla arbetsplats. Mycket sämre än på din förra arbetsplats kan det ju knappast bli, eller hur!?

Ha en toppen fortsättning på helgen nu:-)

znogge sa...

Det gick väl lika bra att läsa hemifrån tänker jag och ett par glas vin piggade kanske upp läsningen.
Räkmackor är alltid ett säkert kort så smaklig måltid.

God kväll!

LillaSyster sa...

Laga med så där klen tejp funkar sällan bra, tejp funkar dåligt att laga med överlag. Blev inga bakelser här heller. Räkmacka Blev det i fredags till lunch, men jag köpte klara i charken på city gross. Fortsätt å njut av helgen =)

Ditte sa...

Bra att du kunde ta med läsningen hem. Bra att du kunde gå hem tidigt.
Aha, taggar för att komma in i klassrummen. På min tid var det nycklar men tiderna förändras ju. Bra lagning och tanken var riktigt god.
Räkmackor låter bra och gott.
Vad gäller bakelserna så var det ju att förena nytta med nytta att skippa dem.
Önskar dig en trevlig kväll och en lika trevlig söndag.

Geddfish ♥ sa...

Jag tror att frugan och du har njutit av härliga räkmackor nu och till detta ett gott vin. Precis som det ska vara!
Fortsatt fin kväll och likaså skön söndagsmorgon tillönskas!

Gunnel sa...

Bra när man kan arbeta hemifrån....och vi är aldrig fel.

Ama de casa sa...

Man får inte använda en alltför klen tejp... Såg en reklam för en superstark tejp i USA en gång. Den tejpade dom till och med ihop båtar med och dom höll. Åtminstone så länge dom spelade in reklamfilmen ;-) Blev sugen på att köpa en sån tejp, men gaffatejp får duga :-D

Räkmackor är supergott! Vin passar ju utomordentligt till såna också :-)

Ha en skön söndag!
PS: Idag är det kladdkakans dag, fast jag antar att diabetessköterskan inte skulle gilla intag av en sån heller.

Susjos sa...

Fint att du försökte laga den där manicken i alla fall. Gott med räkmackor!
Ny vecka i morgon, å vi ska fortsätta njuta av vår semester i solen, har inte riktigt fattat att vi är här ännu?
Ha det fint!

Lotta sa...

Visst är det tanken som räknas och du gjorde ju ett bra försök att få till det.
Klokt beslut att dra dig hemåt. Räkmacka lät väldigt gott. Äggmacka serveras det här hos mig i natt. Det får duga.

Ha det gott och njut av vinet!

Veiken sa...

Räkmackor är mycket godare och bättre på alla sätt än Gustavs bakelser!
Skönt att kunna jobba under mer avslappnade former!