fredag 7 januari 2022

Fredag, den första för detta år.

Och just denna fredag innebar alltså att arbeta hemifrån.
Skönt tyckte undertecknad när han vaknade och snön yrde utanför fönstret.
Har fått ordnat till lite scheman för mitt yrkesutförande denna vårtermin så nu kommer mitt arbete nog att bli lite lättare.

Naturligtvis var det Ama som lärde även mig om de tre vise männen, att befinna sig i blogglandet kan vara riktigt lärorikt ibland.
Ångrar inte en minut att jag började blogga 2006, många inlägg har det ju blivit, hade en annan blogg innan denna tog vid och på den vägen är det.
Nybyggnationen tvärs över gården här fortskrider.
Nu har de börjat fixa golven såg jag i morse och fönster har börjat komma upp där de ska vara, nu ska det väl till en entrédörr där också sen är väl det yttre färdigt, vore säkert knepigt att behöva spika upp spånskivan där varje dag för alla hyresgäster. ;)

Men nu...ha det jättefint alla.

 

5 kommentarer:

LillaSyster sa...

Se där vi har gått i samma skola du och jag när det kommer till de vise =) Helt perfekt dag att jobba hemifrån på. Njut av kvällen!

http://kraka.moah.se sa...

Bloggandet har givit mig många fina kontakter och några har blivit mina vänner IRL.

Ha en fin fredagskväll!

Ditte sa...

Ett fungerande schema underlättar ju mycket. Så skönt att det är klart.
Vad roligt att du bloggat så länge. För egen del började jag i augusti 2007, när vi bodde i Peking och jag jobbade där- Ville dela med mig av allt jag var med om.
Kul att läsa nu.
Intressant med nybygget tvärs över gården och framåt går det ju.
Önskar dig en skön helg.
Ha det så bra du kan.

Ama de casa sa...

Klart det måste till en vis kvinna för att sprida läran om dom vise männen ;-)

Du var tidigt ute med ditt bloggande, jag började inte förrän i april 2009. Men visst har det blivit "några" blogginlägg genom åren :-D

Ha en riktigt braig lördag nu!

Anki sa...

Bloggandet gör oss både gladare och klokare ... ja, det är vad jag anser i alla fall - och nya lärdomar är ju aldrig fel.
Ha en fin lördag!