lördag 8 januari 2022

Lite lördagsbloggande.

 Vaknade till redan vid åtta denna morgon, att stiga upp mellan åtta och nio vid ledighet är näst intill standard för mig, lite mer får man ju sova när man under vardagar går upp vid halv sex på morgonen för att kunna vara fullt påklädd och med lite frukost i magen ta sig till arbetsgivarens lokal där jag utför mitt arbete.

Semesterväxling är något som jag anmält mig till från och med detta år.
Det innebär att istället för semesterersättning så får jag fler dagar att vara ledig.
Över sju veckor ska jag då kunna ta ut som semester varje år.
Enda kravet är att jag inte har mer än tio dagar i semesterbanken första november och det har jag inga problem med.
Jag gillar att ha semester helt enkelt. ;)

Lite städning står det i dagens planering här hemma i vår luxuösa takvåning modell "vintage".
Lite dammsugning i robotdammsugarens regi låter som en bra tanke tycker jag.
I övrigt tror jag vi bordlägger alla andra tankar på städning idag.
Det räcker så.

Snön vräker verkligen ner här i skrivande stund, försökte få en bra bild av det men har inte lyckats.

Jaja, man gör så gott man kan antar jag. ;)
Vårat skyddsnät på balkongen gjorde det ju inte lättare, inte fönstret på den första bilden heller.

Men nu tillönskar jag er en fin lördag, ha det bäst.



7 kommentarer:

Ingrid sa...

Visst är det härligt med semester, så det var väl ett bra system, det där med semesterväxling.
Ha en riktigt skön helg!
/Ingrid

znogge sa...

Semester är verkligen härligt så det låter alldeles perfekt att få fler dagar i stället för semesterersättningen.

Ha en god lördagskväll nu!

BP sa...

Semesterväxling måste vara ett nytt påfund eller!? Kanske nytt inom skolan. Semesterersättning har jag ju alltid haft om jag minns rätt. Utöver lönen alltså. Så semesterväxling är ju en win-win situation, då du får lön även under dina två extra veckors ledighet. Märkligt egentligen att just skolan erbjuder denna möjlighet. Trodde det var brist på personal inom skolväsendet...
Tycker du lyckades alldeles utomordentligt med att fota snötristessen som rådde hos dig. Förutom nätet så ser det likadant ut här. Fruktansvärt onödigt.
Ha en fin fortsättning på lördagen:-)

Geddfish ♥ sa...

Dina bilder kunde varit mina, vad beträffar snön. Inget inspirerande, näst intill svartvitt.

Semesterdagar, det är väl bara att köra på! Jag hade gärna lång ledighet då jag jobbade, fick som mest till 7 veckor.

Ha det så himla gott!

LillaSyster sa...

Semester är skönt! Bra val =) antar att städningen var snabbt avklarad idag. Njut av helgen =)

Susjos sa...

Semesterväxling låter bekant, undrar om vi har det på mitt jobb, eller vart har jag hört det nånstans? Låter bra i alla fall.
Ja, när det snöar och är grått ute så är man helst inne. Här snöade det under natten antar jag, så jag kunde gå ut i snömodden idag och få lite luft, ingen nederbörd då, perfekt-men tungt i snön på sina ställen, men det töar nog snart bort.
Lyxigt med en robotdammsugare, själv fick jag dra runt med vår dammsugare alldeles själv igår, men man får ju lite motion i alla fall, haha!
Ha en fortsatt fin helg!

Ama de casa sa...

Semesterväxling låter ju hur bra som helst! Jag skulle också ha valt ledighet framför pengar.

Vädret såg inte alltför muntert ut där utanför dig... Här ska vi få regn på tisdag, men vi får väl se hur det blir med det.

Ha en skön söndag!